• Matillin

När slutade era barn helt med nattblöja!

Undrar när det är vanligast att barn blir torra på natten?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När slutade era barn helt med nattblöja!
  • Blå Flygare

Veckan innan 2-årsdagen slutade hon med blöja helt. En vecka eller två senare var hon "torr" (låter som en hund när man använder det ordet). Färre olyckor nattetid än dagtid.

Sonen lär det dröja längre med. Han kissar och bajsar visserligen på toa ibland nu vid 1½ men inte i samma utsträckning som dottern gjorde. Kissar också ofantliga mängder på natten, och inte bara vid ett tillfälle heller. Så länge han inte har blöja dagtid till 4 är jag nöjd!

• Busbellan

har inte röstat eftersom det är sån enorm skillnad mellan mina barn, vilken ska jag rösta för?
    Ettan var 6,5 år (efter medicinsk hjälp) Tvåan är 7 år och inte torr, trean var torr nattetid vid 22 mån

Mamma till Nora, August och Ella
  • Matillin

Min dotter slutade med blöja på dagen när hon var 2 år och 10 månader. Kissat på sig dagtid max 2 g sen hon slutade men har nu snart 1 år senare fortfarande nattblöja. Hon kissar väldigt mycket på natten. Ska göra ett försök igen att sluta om hon inte är torr om 4 månader när hon fyller 4 år.

• 010306

ettan var 3 år, 2 an 2 år & 4 mån och 3:an 2 år & 6 mån

• snillis

Båda mina har ff nattblöja - de är 3 och 5 år.
    Efter vissa problem med 5-åringen har vi blivit rådda att vänta med att få 3-åringen torr så att inte hon blir det före honom (för hon skulle vi kunna få torr ganska enkelt tror vi).

• Matillin

Min stora tjej hade torr blöja i morse för första g, hon kissar alltid massor annars. Fortsätter det så kanske vi kan plocka bort den snart.

Svar på tråden När slutade era barn helt med nattblöja!