• Anonym (Stor saknad)

Saknar mitt gammla jobb =(..

Sa upp mig från mitt gammla jobb i februari i år, började på ett nytt jobb men trivdes inte där, började på mitt nuvarande jobb och det är ett okej ställe, men jag saknar mina gammla arbetskollegor så otroligt mycket. Slutade på mitt jobb för att jag tyckte att det var för stressigt, ville se mig omkring vad som fanns ute på andra arbetsplatser.

Mina nära tycker inte att jag ska gå tillbaks till det första jobbet p.ga. dålig lön och sämre villkor än på det som jag jobbar nu. Har bara jobbat på mitt nuvarande ställe i ca 1 månad, men jag tänker på mitt gammla ställe hela tiden. Vet inte äns om jag skulle få tillbaks min tjänst, och sen är jag gravid till råga på allt... Usch, har inte varit mig själv sen jag sa upp mig... Någon som kan komma med kloka råd, hur ska jag tänka?

• Svar på tråden Saknar mitt gammla jobb =(..
  • Anonym (varit där...)

Min erfarenhet av att byta jobb är att man ska ge det minst 2 månader. Jag har alltid kännt precis som du, saknat mina gamla kollegor och gamla arbetsuppgifter, men det går över och man kommer in i det nya! Kämpa på ett tag till, det är en stor omställning.

• Anonym (samma)

Håller med om att du ska ge det lite tid. När jag var på intervju på det jobbet jag har nu så var jag nära att resa mig upp och gå mitt under intrevjun för att jag kände mig så anti mot det men jag tackade ändå ja och nu har jag jobbat 6 månader och älskar mitt jobb och mina kollegor.

• Anonym (Stor saknad)

Ni har nog rätt, nu idag när jag var på jobbet så kändes det bättre.. Känns som att jag har riktiga "downs" på morgonen, vet inte varför.. Tror att mina graviditetshormoner spökar lite med mig också. Jobbigt när allt hände på en och samma gång.

Tack för stöttningen! Glad

Svar på tråden Saknar mitt gammla jobb =(..