• April2005

Vilken version av Photoshop ska jag köpa?

Hejsan!

Jag ska köpa photoshop för att kunna redigera mina bilder. Ska endast vara för hemmabruk, ska hantera RAW-format (men det kanske andra gör) Jag vill kunna göra lite kul effekter samt justera färger. Inget jätteavancerat alltså. Vilken version av Photoshop bör jag köpa?

• Svar på tråden Vilken version av Photoshop ska jag köpa?
  • Pickeli

Ett OT tips, då jag inte kan ge dig några råd utifrån trådstarten: Köp den som har "content aware" funktionen. Tror det är cs5!

Google it!
  • johanob

Köp för guds skull inte CS5!!!

Det är för proffs och har massa massa funktioner du aldrig någonsin kommer vare sig vilja eller kunna använda. Inget ont menat.... Men mycket pengar i onödan. Köp Photoshop elements, perfekt för hemmafix med bilder och har allt du behöver och lite till. Oslagbart.

• April2005

Då får det bli elements, det finns det bara en version av antar jag? Kan man göra sådana fina bilder som dom har gjort i julkortstråden i elements? Dvs klistra in barnet í en typ tecknad bild?

• inze

Och vill man inte betala något finns det gratisprogram som kan en hel del.
    Jag har tips på flera olika program här:
    http://www.inzes.com/flbild/

Sidan är inte uppdaterad på ett tag men jag tror att de flesta länkarna fungerar även om de i kanske går till nyare versioner av programmen än de jag testat.

• April2005

Tack för tipset på gratisprogrammen, jättebra ju!

Svar på tråden Vilken version av Photoshop ska jag köpa?