• JAndersson

Hello Kitty dator eller nån annan sort til snart 4-åring??

Jag håller på och kollar efter en leksaksdator till min dotter. Har sett en hello kitty och en annan blå (kommer inte ihåg märket). Nån som vet om dem är bra eller om ni har nåt annat tips kanske?! Jag tycker det ser lite trist ut att det bara är en liten ruta där man ser. Trodde det va hela skärm som på en vanlig dator. Funderar lite på om fisherprice skulle haft nån, men har inte sett nån! Så, ni som har testat, har eller vet nån bra; ge mig förslag!!  

• Svar på tråden Hello Kitty dator eller nån annan sort til snart 4-åring??
  • hmcc

Är det bara en liten ruta?

Nejmen vad trist.

Jag var också sugen på den (dock inte i år då dottern bara är 1,5 år )

• Halkatla

Jag skulle faktiskt hellre lägga samma pengar på att köpa en äldre begagnad riktig dator och lägga in lite spel i den. Barn brukar inte vara särskilt intresserade av låtsasdatorer.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • JAndersson

Ja, den (hello kitty) är som en laptop, men bara en liten ruta i mitten... Jag hade ju velat ha över hela skärmen.
  • hmcc
    JAndersson skrev 2010-11-09 08:58:53 följande:

Ja, den (hello kitty) är som en laptop, men bara en liten ruta i mitten... Jag hade ju velat ha över hela skärmen.
    Jamen fy vad tråkigt!
  • keno

Fisherprice har en också vet jag. Såg såna på Ullared sist jag var där,
    Köpte dock en annan modell som var billigare och verkade roligare. Tyvärr har jag dem inte hemma, då tomten redan fått dem....

• JAndersson

Jag ska försöka kolla på den fisher price då. Men det va ju synd att jag inte vetat det om ullared innan. Nu kommer jag inte dit innan jul. Men jag ska kolla upp på toys r us. Har inte möjlighet själv att åka dit då jag bor för långt bort så får jag be en som är närmre. Men jag ska kolla upp detta! tack för tips, och tar gärna emot fler

• inze

Jag skulle nog också rösta också för en riktig dator. Finns spel även för små barn:
    http://www.kallekunskap.se/spelen/

Min dotter fick sin första dator när hon var 15 månader. Det spelet hon spelade då, Elmos telefon, finns nog inte längre men då styrde man det man gjorde med knapparna och luren på en telefon.

dator15mån.jpg

Klicka för större bild
  • c0ol
    inze skrev 2010-11-10 16:53:43 följande:
    Jag skulle nog också rösta också för en riktig dator. Finns spel även för små barn:
    www.kallekunskap.se/spelen/

Min dotter fick sin första dator när hon var 15 månader. Det spelet hon spelade då, Elmos telefon, finns nog inte längre men då styrde man det man gjorde med knapparna och luren på en telefon.

dator15mån.jpg
    Elmos telefon, oh en sån klassiker, tror jag har det liggande hemma, men ingen dator att koppla in den till
    Följ mig på twitter www.twitter.com/ralftraskman
  • inze
    c0ol skrev 2010-11-10 20:37:39 följande:
    Elmos telefon, oh en sån klassiker, tror jag har det liggande hemma, men ingen dator att koppla in den till
    Ja lite konstigt att den eller nåt motsvarande inte finns längre. Borde ju gå att göra en som fungerar med modernare datorer. Jag är osäker på om vår ligger kvar på vinden någonstans eller om den fått åka till de sälla jaktmarkerna.
Svar på tråden Hello Kitty dator eller nån annan sort til snart 4-åring??