• andypandy

lchf och magont

jag har kört  lchf i ca två veckor nu. men fick så sjukt ont i övre delen av magen och uppsvullen . ska fortsätta med lchf eller köra en mer mildare variant. inte så mkt fett kanske ? nån mer som fått ont i magen eller andra besvär av lchf`? Jag ahr ju varit mätt och fått bort allt sötsug så nåt bra har den ju gjort : )

• Svar på tråden lchf och magont
  • andypandy

mm ska prova åt att köra lite mer GI hållet och se. synd bara för jag var ju ändå mätt och noll sötsug med LCHF men vågar inte forts .....

• yena89

Jag fick jätte problem med gallan i början. Men det gick över sen när alla stenar hade sköljts ut tack vare fettet :) Så fortsätt lite till, men går det inte över eller det blir värre kanske du borde uppsöka läkare. För om det nu är gallan som spökar kan det ju vara så att stenarna är för stora :/ Sen hade jag lite problem med tarmen i början. Antingen vart det löst eller jätte hårt men det gick också över :)

• hervor

Mitt tips är att äta mindre fett och mer protein istället.

LCHF funkar för en del, men inte för alla. B la pga det du tar upp = magproblem i samband med stor fettkonsumtion. LCHF är ingen mirakelkur, utan en av många metoder.

Sen är det också så att frukt innehåller nyttiga fibrer som hjälper till att hålla magen i trim Frukt och grönsaker är därför ganska viktigt att man äter.

• Tjoflöjt

Jag får ont i magen av för mycket fet mat, så lchf skulle inte passa mig alls. Testa GI i stället, lite av samma tanke men mindre fett.

• andypandy

mm ska testa GI istället , vågar inte få så ont igen. synd för det verkar annars vara en himla " lätt " metod. då man får äta så mkt gott : )

Svar på tråden lchf och magont