• vidia

Blev så ledsen och arg

Igår när jag skulle in och handla lite snabbt och blev jag väldigt illa berörd. Ut ur affären kommer en familj med 2 barn varav en nyfödd och en ledsen 4 åring. Mamman skriker för full hals. "Du får ju för f*n skylla dig själv vad är det för j*vla fasoner. "

Jag förstår om man är arg på sitt barn men måste man svära och gå på speciellt som barnet uppenbart hade slagit sig. Ville verkligen gå fram och fråga ifall hon tyckte det var ok samtidigt som jag vet att många föräldrar inte bryr sig om vilka ord man använder och som är nedvärderande.

Ville bara skriva av mig.

• Svar på tråden Blev så ledsen och arg
  • Pickeli

Många familjer och personer använder svordomar i var och varannan mening. Deras barn är inte lika känsliga som andras mot dessa ord. Det betyder ofta att barnen inte bryr sig om dessa ord medans andra barn skulle bli kränkta och väldigt ledsna om deras mamma som aldrig svär svor åt dem.

De lär sig att dessa ord inte är så hårda och nedvärdernade som andra uppfattar dem. Det är min teori.

Jag är inte en av dessa familjer och jag tycker det är förfärligt att skrika och svära på sina barn.

Google it!
  • Teskedsmamman

Är man trött och jävligt förbannad så kommer det lätt sådant... Istället för att se ner på dem kanske du istället kunde frågat om du kunde hjälpa till med något...

4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • vidia

Ja det har du rätt i. Ska tänka på det nästa gång.

• ploten

Jag skulle också ha blivit ledsen och arg, men tyvärr är det nog inte så mycket att göra åt. Jag tycker det låter fult att svära (även om jag gör det själv ibland) och framför allt tycker jag det är hemskt att svära när man pratar med (skäller på) sina barn. Ja, det kanske gör dem mindre känsliga för sådana ord, men då kan man ju också resonera som så att barn som ser våldsfilmer blir mindre känsliga för att se våld - ja, men vad är det för bra med det? Och om du hade frågat mamman om du kunde hjälpa till med något i det läget tror jag snarast att hon hade snäst av dig och undrat om du var dum i huvudet, typ. Tyvärr.

• Girlinthecity

USCH va hemskt, jag förstår hur du känner dig. jag skulle aldrig säga så till någon, framför allt inte ett barn. Visst kan man bli arg och irriterad, men det är inte samma sak,

• Maria222

Ja det är vidrigt hur vissa kan häva ur sig till sina barn.
    Då kan man ju som förälder inte heller räkna med att barnet ska lära sig hur man bör tala till andra. Jag skulle aldrig svära åt min älskade unge.

pojke 0706 och pojke 1008.
  • Eriin

Det är så motbjudande när folk svär till sina barn, usch det är något jag verkligen inte tycker om. Ibland lackar man ur och skriker nästan värre än ungen själv, men aldrig att jag skulle svära när jag pratar (skriker) med henne.

Svar på tråden Blev så ledsen och arg