• CatharinaH

Namnet Fanny?

Har ni ett barn som heter Fanny eller känner ni någon som heter det? Har dom någon gång blivit retat eller skrattad åt här i sverige eller utomlands pga Vad namnet betyder i usa och england? Tacksam för svar. Tycker att Fanny är ett så fint namn och har fastnat för det, men många som säger att barnet kommer bli skrattat åt..

• Svar på tråden Namnet Fanny?
  • Philippa

Min förra hund hette det......

• Linda1976

Känner ingen, men så fort jag ser namnet så tänker jag ju på slang-betydelsen i UK

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • SilverEmma

Jag har aldrig träffat någon som reagerat negativt på dotterns namn. Vi tänkte som så att vi bor i sverige och här är det ett personnamn. Om hon i framtiden reser mycket och tycker att det påverkar henne negativt så har hon två namn till som hon kan byta till, eller välja ett eget namn.

Jag känner även två vuxna "Fanny" och de har aldrig blivit retade för det, tvärtom...mycket komplimanger för namnet genomåren.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • citronkräm

Min äldsta (8 år) har en kompis sen dagis som heter Fanny, och det har aldrig ens slagit mig att det är "funny" på engelska... (eller om det är någon slang-betydelse som jag inte känner till? Drömmer )
    '
    Ett fint namn Glad 

• CatharinaH

SilverEmma: Okej, Ja det har du rätt i :)

• SilverEmma
    citronkräm skrev 2010-11-09 09:40:08 följande:
    Min äldsta (8 år) har en kompis sen dagis som heter Fanny, och det har aldrig ens slagit mig att det är "funny" på engelska... (eller om det är någon slang-betydelse som jag inte känner till? Drömmer )
    '
    Ett fint namn Glad 
    Fanny betyder f*itta i USA....ett slangord.
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • åttioåtta

Fanny är ett av dom finaste flicknamnen jag vet. Är faster till en liten Fanny. Vet andra som heter Fanny och aldrig blivit retade för det.

Varför skulle Fanny vara värre än Jens som rimmar på mens eller Linda som rimmar på binda?
    Jaa, du förstår vad jag menar.

• FruSen
    SilverEmma skrev 2010-11-09 09:48:36 följande:
    Fanny betyder f*itta i USA....ett slangord.
    Oj, jag som trodde det var rumpa!

sambon har en kusin som heter Fanny och såvitt jag vet är det ingen som reagerat/retat eller hånat hennes namn.
    Tycker det är fint.
  • kmp

"Fanny´s place" står det på dörren på många damtaletter i engelsktalande länder...

• Bellini2

Det är ett underbart sött namn! Jag tror inte det blir problem med den engelska slangbetydelsen här i Sverige.

Svar på tråden Namnet Fanny?