• AmandaaElisabeth

Playa del Inglés - Gran canaria.

Ska dit för första gången den 25 december.
    Någon som vet hur vädret brukar vara?
    Är det varmt så man kan sola o  bada?
    Är det ett bra ställe när det gäller mat o dryck osv?

När man inte boka frukost oså på hotellet hur blir det då när man kommer ner dit?

Taacksam för svar, :)

• Svar på tråden Playa del Inglés - Gran canaria.
  • Flisan79

Nu var det 10 år sen jag var där och vi åkte i augusti (är då ca 30 grader) men det ska väl vara ca 22 grader, lite som svensk sommar. Min väninna ska till Teneriffa i dec och deras pool skulle vara uppvärmd så att det gick att bada.

Vi tyckte det var bra då och stranden var väldigt fin, finns ju som en miniöken där
    Maten var OK men det är ju inte som små pittoreska ställen som i typ italien.

Vi hade lägehetshotell så vi åt frukost och lunch "hemma".

• kexkille

Playa de Ingles Been there done that..
    Jag och ett ex var ned med min son en vecka över julen 99 tror jag det var!
    Var som vanlig svensk norrlands sommar, vilket betyder 22-23 grader under dagen och 17-18 på natten.
    Vi hade lgh så vi handlade mat när vi kom ner och fikade på rummet!
    Brukar alltid finnas nån Supermarket el kiosk som är öppet, fråga nån i receptionen på hotellet!
    Vi hade det underbart bra, glöm inte prova nudist remsan dom har!
    Underbart att sola näck bland sand dynerna...
    Ha en trevli resa

• maddelu

som svensk sommar. Lite svalare på kvällarna, så ha med ev. långbyxor och kofta. Varmt och skönt på stranden, men kallt i havet.
    Jag tipsar verkligen om strandpromenaden mellan playa del ingels till maspalomas...jätte härligt att gå!!
    Maten är rätt god, inget super speciellt men helt ok.Prova gärna  Paella, gott!

Yumbocenter har trevlig kvällunderhålling, och trevlig shopping.
    Strandståket med restauranger är jätte trevligt för en lunch.

Luras ej av killar/tjejer som ger bort lotter med högsta vinst. Dom erbjuder gratis resa till tex Amadores ( som iof är jätte fint), vinster såsom TV, filmkamera mm mm. men det är bara lureri!!

Har ni lägenhetshotell?? isåfall är det ju perfekt att göra egen frukost på rummet=)

trevlig resa!!!

• Flisan79

"Luras ej av killar/tjejer som ger bort lotter med högsta vinst. Dom erbjuder gratis resa till tex Amadores ( som iof är jätte fint), vinster såsom TV, filmkamera mm mm. men det är bara lureri!!"

Hahahaha...det där gick ju tyvärr på och förlorade ett par hundra spänn på kuppen...så jag håller med

• SVejsan

Frukosten... Lägenhetshotell = köp (i en supermarket) och fixa själva-självklart billigast om man hittar en riktig affär och inte en hottelsupermarket. Annars så brukar det gå att köpa till frukost på hotellet på plats (en veckas förköp där ner brukar gå att få också enstaka). Eller så går ni och äter frukost på barerna som finns, brukar både finnas Scandinavian och english breakfast...

Vädret kan vara jättebra eller regna eller något däremellan. Brukar försöka få uppvärmd pool för säkerhets skull, ta med någon kofta/tröja för kvällsbruk (och ett par långbyxor).

Playa del Ingles har mycket matställen, tyvärr serveras allt oftast med pommes som standard... Men man kan ofta få  om man frågar antingen Ris eller Kanarisk Potatis (som rekommenderas) till. Kanarisk potatis saltinbakas och ätes med fördel ihop med en Mojo-sås.  Maten är oftast internationell, ofta har restaurangerna allt på sina menyer, ibland kan man få bottennapp med pulversås och burkgrönsaker. Finns en del kines-restauranger av varierande kvalite ofta så får man buffer till bra pris, se till att gå till ställen som har gäster så att det är ruljans på maten speciellt om de har buffe.

Svar på tråden Playa del Inglés - Gran canaria.