• Lussekatten87

Har ni någon gång tackat nej till ett jobberbjudande? Varför/varför inte?

Bara nyfiken då jag själv nu kanske tackar nej till ett jobberbjudande.
    Nackdelarna väger över fördelarna tyvärr. Låg lön,för lite arbetstid(65%),lång resväg.

• Svar på tråden Har ni någon gång tackat nej till ett jobberbjudande? Varför/varför inte?
  • Lussekatten87

Ingen som har tackat nej till ett jobb någonsin?!

• The Ultimate Grizzy

Nej, inte ett direkt erbjudande, vad jag kan minnas. Däremot har det hänt ett par gånger att jag valt att inte gå vidare med jobb jag tipsats om via bemanningsföretag, om lön och övriga villkor har varit alltför usla.

• The Ultimate Grizzy

Jo, förresten, en gång sa jag upp mig från ett jobb efter en dag. Det kanske gälls som att tacka nej?

• Theréze

Jag har tackat nej till jobb för att jag tyckte jag var överkvalificerad och ändå skulle vilja söka mig vidare så snart som möjligt. Att jag ändå sökte jobbet berodde på att det framställdes annorlunda i jobbannonsen än när jag kom till intervju.

• KJH

Ja, jag hade två jobberbjudanden och var tvungen att välja. 

• Limus

Jag hade också två jobberbjudanden och var tvungen att välja. Valde den arbetsplats som verkade trevligast. Dessutom var den ena rektorn, på den arbetsplats jag tackade nej till, mer än lovligt konstig. Hon skötte rekryteringsprocessen extremt illa och jag valde faktiskt att tacka nej till stor del pga hennes beteende.

Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
  • Miss Cee

Ja en gång. Jag hade sökt flera jobb, hade fått ett sommarvik på några veckor och tackat ja... sen fick jag erbjudande om ett jobb som skulle räcka i flera månader med möjlig förlängning. Så jag fick tacka nej till det första av ekonomiska skäl helt enkelt. (Vi hade inte skrivit några papper så det gick bra.)

• mg79

Ja, jag tackade nej en gång, eftersom det var lång resväg och bara 30% tjänst. Skulle kosta mer att åka till och från jobbet än vad jag skulle få ut i lön...

• saxon

Ja, flera gånger. Senast i förra veckan. Det beror på att jag har ett eget företag och jobbar som konsult hos olika företag. Företagen jag jobbar för vill ibland erbjuda anställning, men jag vill hellre jobba vidare på samma sätt som tidigare, dvs som konsult och via mitt eget företag och inget annat.

• Bulle i ungnen

Ja, det har jag gjort. Anledningen var för att jag precis fått ett annat jobberbjudnade som var mycket bättre, lägre % men mera lön

Svar på tråden Har ni någon gång tackat nej till ett jobberbjudande? Varför/varför inte?