Känner att jag inte duger
Hej!
Jag och min sambo fick en dotter för två månader sedan, allt borde vara frid och fröjd eftersom hon var så efterlängtad.
Tyvärr har vår relation kommit i en jättekris sedan vi hade ett snack på huvudkudden då det kom fram att min sambo tycker att han hade ett bättre sexliv med sitt ex än vad han någonsin har haft med mig, en orsak han uppgav till detta var att han tyckte att hon var så extremt snygg, snyggare än mig enligt honom. Hon var längre, kraftigare och hade ett jättefint ansikte. Nu har det gått så långt att jag går och tänker på detta hela tiden och känner mig väldigt oattraktiv i hans ögon, det spelar ingen roll att han säger att jag också är fin och att vårt sexliv fungerar bra, för mig har alltid utseendet och sexlivet haft stor betydelse och nu känner jag att jag inte kan slappna av och njuta när vi har sex längre, jag känner också att jag inte vill att han tittar på mig eller ger mig komplimanger, det senare känns som ett hyckleri från hans sida. Har alltid anat att jag egentligen inte är hans typ, brukar få mycket mer uppskattning av andra för mitt yttre än vad jag har fått från honom.
En annan orsak till att han tände mer på henne, kan enligt honom, ha varit för att han hade en starkare sexdrift då, detta var över tio år sedan och att han inte åt medicinen cipralex som han har ätit de senaste åren, skulle i.o.f. sig kännas bättre om det berodde på detta men faktum kvarstår ändå att han tycker att hon var så mycket snyggare.
Jag inser rent logiskt att vi har viktigare saker att koncentrera oss på än detta och borde glädjas åt tiden och framtiden med vår dotter men detta håller på att äta upp mig och förhållandet fullständigt. Vad bör jag göra?