någon som ätit sertralin som vet ungefär när effekten brukar komma och sedan hålla i sig ?
Jag fick sertralin utskrivet av läkaren för fem dagar sedan...mot oro ångest depression.. hon sa att jag skulle prova det här nu, det är den vanligaste dom skriver ut sa hon, skönt tänkte jag, nu kansnke det äntligen försvinner o jag börjar må lite bättre... men sen sa hon, " om du känner att det inte fungerar på dig så får du kanske byta till en annan sort" hon skulle ringa mig om tre veckor o stämma av o höra hur jag mår.. men jag trodde detta va bra medicin o att det ska hjälpa. vadå om inte ? hur fungerar detta? vad är det som gör att det fungerar på vissa men andra inte då? är det någon som är kunnig i det här med antidep eller som själv har erfarenhet? är det liksom inte jobbigt att byta sen om tre fyra veckor om jag nu känner att jag inte börjar må bättre.... det här är ju seretonin höjande jag äter... ännu känner jag LIIITE effekt att ja redan efter fem dagar börjat må lite bättre,, ja känner mig inte så orolig i kroppen som innan...men.. läkaren sa med att jag sakta ska börja trappa uppåt i brjan så man inte får lika mkt eller kanske helt slipper biverkningar, så jag började med en fjärdedel av 50 mg i fyra dagar... och nu idag tog jag första gången en halv alltså 25 mg... för att sedan om fyra fem dagar börja med en hel...
fungerar dessa mot ångest tankar ? inga allvarliga eller jätte starka utan lättare ängest känslor... nån som vet ??
någon som tycker sertralin varit jätte bra och hur dåligt mådde du som tyckte dom fungerade på dig ??
jätte tacksam för något svarkan va skönt o höra från någon som ätit !
jag har gått runt o haft lätt ångest, orostankar och kännt mig nervös o nedstämd..ledsen... i flera månader...