• Jossis87

När är det för tidigt att säga "jag älskar dig"?

Jag har varit tillsammans med min pojkvän i drygt 3 veckor och jag vet att jag tycker massor om honom! Han ger mig allt jag behöver. Kärlek, komplimanger, trygghet, humor, uppskattning och så mycket mer. Nu har jag börjar fundera över när man vet att man älskar någon. Detta är mitt första riktigt seriösa förhållande så jag är nybörjare vad gäller besvarad kärlek.... Jag har en känsla i kroppen att jag tycker mer om honom än jag tror.... Men tror med största sannolikhet att 3 veckor är för tidgt för de 3 stora orden...
    Hur var det för dig och din respektive?? När sa ni "jag älskar dig" första gången??

• Svar på tråden När är det för tidigt att säga "jag älskar dig"?
  • Birgitta2

Oj, det har tagit låååång tid. Frågan är om jag nånsin sagt de små orden till någon alls. För mig har de tappat sin skärpa eftersom folk säger sånt titt och tätt. Orden betyder noll för mig. Handlingar däremot är så mycket viktigare.

• SilverEmma

Mitt ex sa till mig första helgen vi träffades, innan han skulle åka hem, att han älskade mig. Och jag kände verkligen i hjärtat att jag älskade honom också. Så efter 2½ dag...kanske lite tidigt men vem bryr sig?

Min nuvarande sa jag det till efter ca 3 veckor, han sa det till mig ett par dagar senare.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Maddsutt

jag sa "jag älskar dig" till min sambo efter ca 6 månader.. han sa det till efter 4 månader..

för mig är det några ord som verkligen betyder att jag ÄLSKAR honom, och det är inget jag bara vill säga för att det är fint.. jag vill verkligen känna det inom mig..

• Oleanna

Vi sa det efter 2 månader..men innan dess hade jag bara sagt till en person och det tog 2 år. 
    Jag menade det och  vi planerar att gifta oss. Handlingar är dock viktigare än orden. De betyder bara något om handlingarna visar att personen verkligen älskar en. 

• Randig Panda

Om man älskar någon finns det väl ingen anledning att hålla det inom sig.