• Isbit

Kisset luktar helt plötsligt starkt

guud vad jag oroar mig för vad det kan vara.
    Min tjej är snart 6 månader o igår började det lukta väldigt starkt om kisset.
    Jag ska kolla upp henne idag men jag oroar mig. Vet inte varför.
    Det borde väl inte vara nåt farligt fel?!?

• Svar på tråden Kisset luktar helt plötsligt starkt
  • Zavedos

Urinvägsinfektion kanske?

• Isbit
    Zavedos skrev 2010-11-09 12:13:42 följande:
    Urinvägsinfektion kanske?
    Ja det tänkte jag oxå på men hon sa att det var väldigt ovanligt
  • Birgitta2
    Isbit skrev 2010-11-09 12:14:21 följande:
    Ja det tänkte jag oxå på men hon sa att det var väldigt ovanligt
    Bara för att det är ovanligt så innebär det inte att det inte skulle vara det. Det kan också vara för lite intagen vätska. Hur har hon druckit?
  • Isbit

Ja hon dricker som vanligt tycker jag

• B Rus

Min pojke hade också starkt luktande kiss när han var liten, luktade typ härsken leverpastej . Vi var på en massa utredningar och till o med ultraljud, men då de inte hittade nåt fel kom de fram till att han hade en egen stam av colibakterier som fanns i hans urinblåsa, dvs inget farligt - inte jättevanligt men ändå normalt. Lukten försvann med tiden, vet inte när men det höll väl på kanske tills han var 1 år. Han själv verkade inte ha problem med kisseriet och han drack helt normalt.

• B Rus

Kan tillägga att han var i samma ålder som din tjej när det började.

• Birgitta2
    B Rus skrev 2010-11-09 12:20:34 följande:
    Min pojke hade också starkt luktande kiss när han var liten, luktade typ härsken leverpastej . Vi var på en massa utredningar och till o med ultraljud, men då de inte hittade nåt fel kom de fram till att han hade en egen stam av colibakterier som fanns i hans urinblåsa, dvs inget farligt - inte jättevanligt men ändå normalt. Lukten försvann med tiden, vet inte när men det höll väl på kanske tills han var 1 år. Han själv verkade inte ha problem med kisseriet och han drack helt normalt.
    Men colibakterier finns väl inte i urinblåsan :-O De skall väl finnas i tarmen?
  • Annsiss

Kolla för urinvägsinfektion behöver inte alls vara det men bra att kolla upp, hade samma bekymmer för några mån sedan, dottern fick antibiotika, det kanske var infektion, kanske inte men nu är det borta i varje fall.

• Penguine

Min dotters kiss har också börjat lukta mer/annorlunda. Tänkte att det berodde på att hon börjat med riktig mat för det började samtidigt. Hoppas det inte beror på UVI, men då borde man väl ha märkt något för det har varit såhär länge

• Vallmoblomman

Man kan köpa uvi stickor på apoteket o kolla hemma helt själv. Enkel lösning om man är orolig för det!

• Isbit

Det var inte UVI och tydligen inget annat heller.
    Kanske bara för maten men doktorn tyckte inte det luktade konstigt

• Liniz77

Dricker hon tillräckligt? Prova ge lite utspädd tranbärsjuice bra för urinvägarna o lämna prov...

• B Rus
    Penguine skrev 2010-11-09 13:19:31 följande:
    Min dotters kiss har också börjat lukta mer/annorlunda. Tänkte att det berodde på att hon börjat med riktig mat för det började samtidigt. Hoppas det inte beror på UVI, men då borde man väl ha märkt något för det har varit såhär länge
    Jag tänkte faktiskt samma sak när sonens kiss började stinka - hade just introducerat ärtor och minns att jag misstänkte dem. Intressant att det uppkommit just då i flera fall!
    Birgitta2 skrev 2010-11-09 12:21:26 följande:
    Men colibakterier finns väl inte i urinblåsan :-O De skall väl finnas i tarmen?
    Precis vad jag också tyckte, men jag lovar att det är många läkare och utredningar och prover bakom den slutsatsen, han hade colibakterier i urinen men inga vita blodkroppar och därför ingen infektion. De var inne på fistelgång från tarmen och andra idéer, men röntgen och ultraljud visade inget onormalt. Så de kom fram till att han hade en egen stam som växte där - och tydligen händer det ibland fast det är ovanligt, och påverkar inte barnet mer än att det luktar.
Svar på tråden Kisset luktar helt plötsligt starkt