• Två ska bli tre

SNABBT SVAR! Babypulka eller vanlig pulka?

Sambon är på väg hem från jobbet om en liten stund.
    Tänkte överraska vår tjej som är 20 månader med att köpa en pulka åt henne som vi kan leka med nu i eftermiddag.
    Vad ska sambon köpa för pulka?
    En babypulka eller en vanlig?
    Tänkte att det verkar bekvämare med en babypulka så att hon kan sitta ordentligt när hon åker men får ett barn på snart 2 plats i en sån?
    Hjälp mig!

• Svar på tråden SNABBT SVAR! Babypulka eller vanlig pulka?
  • Greta Anna

Baby pulkorna är tröga så de går långsamt, men lättare att sitta upprätt i. Jag har tänkt köpa vanlig pulka till vår snart 2 åring i år. Ska du dra pulkan så rekommenderar jag INTE babypulka Froggy, den är som en plog.

• Cinderella87

jag tycker du kan köpa en vanlig pulka som man kan sitta två i, då kan du ju sitta bakom barnet...

• La Lola

Hedda blir snart 20 mån o kommer åka i bebispulkan vi köpte i vintras även denna vinter.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2010-11-09 14:07:57 följande:
    Hedda blir snart 20 mån o kommer åka i bebispulkan vi köpte i vintras även denna vinter.
    Nä..vi köpte ingen kom jag på.
    Almas gamla ju.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • anyXX

Jag skulle köpt en stor pulka så vi kunde åka tillsammans! Min dotter hade visserligen babypulkan även förra året då hon var ca 20 mån men det var ju för att vi redan hade den!

Iris 080308 & Nils 100319
  • kakmamman
    La Lola skrev 2010-11-09 14:07:57 följande:
    Åååh va skönt å höra, vi ska köpa en till lillkillen som vid jul är 9 månader, då borde han kunna ha den året efter också. Vi tänkte köpa den från Babyland =)!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Bonanza

I den åldern åkte våra barn i vanliga pulkor. Då kan man ju som vuxen åka med också om man vill!

Dessutom går bebispulkorna så förbaskat sakta, det är ju ingen poäng med dem då.

• kakmamman
    Bonanza skrev 2010-11-10 16:29:24 följande:
    I den åldern åkte våra barn i vanliga pulkor. Då kan man ju som vuxen åka med också om man vill!

Dessutom går bebispulkorna så förbaskat sakta, det är ju ingen poäng med dem då.
    Haha, jooooho, inte täner man låta sin lillebebis bli vettskrämd för att det går för fort!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Bonanza
    kakmamman skrev 2010-11-10 16:30:58 följande:
    Haha, jooooho, inte täner man låta sin lillebebis bli vettskrämd för att det går för fort!
    Nej men TS barn är ju nästan två år, då är man ju inte en bebis och kan åka vanlig pulka.

En under ett år är det ju lite skillnad med.
  • kakmamman
    Bonanza skrev 2010-11-10 16:31:42 följande:
    Nej men TS barn är ju nästan två år, då är man ju inte en bebis och kan åka vanlig pulka.

En under ett år är det ju lite skillnad med.
    Hehe, jo jag vet!

Men en snart 2-åring frå väl iaf plats i en babypulka?
Svar på tråden SNABBT SVAR! Babypulka eller vanlig pulka?