• sandra79a

Roliga lekar hemma =)

Vill ha förslag på en massa roliga saker som man kan leka hemma med en 13 månaders =).... lär bli en del dagar inomhus framöver.

• Svar på tråden Roliga lekar hemma =)
  • ELLEoClara

Här är det mest vatten lek i badrummet som gäller när vi har inne dagar. 

Min tjej på 17 mån är hemma med feber sen 4 dagar och vi har tråkigt!!
    Idag har vi klappat händerna i dusch strålen, hällt vatten mellan olika muggar, matat nallarna med sked, lekt i katrull skåpet, tittat på barn program, dansat och snurrat runt tillsammans, läst massor av böcker, packat leksaker i ica papper påsar.
    Just nu sover hon men vi ska nog måla lite sen och bada lite till 

• sandra79a

Ja det blir att bada sen, eller ja sitta i duschen och leka med alla sakerna..... springer runt och jagar varandra här hemma, dansar och hoppar, går man inte ner i vikt nu lär man aldrig göra det ha ha ha..... måla ska man kanske börja med, lillan äter dock på ALLT så man får hitta bra pennor.

Tack för svaret. Glad

• Plärtan

Fingerfärg/vattenfärg tycker min 1 ½ åring är jätteroligt! Kan spendera en hel del tid med det. Brukar tejpa upp papper på bordet och så sitter han och grejjar med det, sen avslutar han med att gå in i duschen och måla med yoghurt blandat med karamelfärg...Målar duschen, sig själv och mig :) Sen ett mysigt bad på det, så brukar han vara ganska nöjd..

• sandra79a

Det lät ju suuuuper roligt.... måste testa =)

• Julie80

Min dotter är 16 månader. Hemma brukar vi sjunga, dansa till musik, läsa böcker, titta på barnprogram på datorn, måla med färgpennor (MÅSTE testa fingerfärg, lät ju grymt kul!), bada, kasta studsbollar, blåsa såpbubblor, leka med alla leksaker, "fika" med leksaksservisen m.m.

Hon tycker också att det är jättekul att hjälpa till att plocka ur diskmaskinen, i och ur tvättmaskinen, stå på en stol och plaska i diskhon när jag diskar, torka diskbänken med trasa, sopa golvet, vara med och dammsuga.

Annars försöker vi hitta roliga inomhusaktiviteter någon annanstans. Tex sagostund på Biblioteket (kul att bara gå dit och låna böcker oxå), badhuset, bus- och lekhus, museum  som kan passa för barn (beror såklart på var man bor...).

Svar på tråden Roliga lekar hemma =)