• Irmeline

    Vilket är ditt motto i livet?

    De flesta brukar ha något motto som de försöker leva efter i livet, vilket är ditt/dina motton?
    Fånga dagen kanske?

    Min mamma sa alltid till mig när jag var liten att man måste stå på sig som ung tjej i den här världen "stå på dig, annars gör någon annan det" brukade hon säga.

    Hon hade rätt och efter egna erfarenheter skulle jag vilja utveckla detta till två olika motton:
    "Man sätter sitt eget värde"  om att bete sig som om man är värd något för att få respekt och "Man får så mycket skit som man tar" om att våga säga ifrån.
    Efter en del sämre relationer skulle jag också vilja tillägga "Hellre respekt utan kärlek, än kärlek utan respekt".

    Nu när jag är lite äldre (30+) är det ett annat motto som jag insett är väldigt sant, "det man ångrar mest är inte det man gjort, utan det man inte gjort" Jag funderar väldigt mycket mer på hur saker hade blivit om jag vågat göra saker som jag inte gjorde. Saker jag gjorde som blivit fel och pinsamma kommer man över fortare. 

    Vad har du för motton? Varför gillar du just dessa? 

  • Svar på tråden Vilket är ditt motto i livet?
  • tantS

    Mitt motto är att inte göra något om inte jag själv vill det. Då menar jag inte saker som alla måste göra som att stanna vid rött eller bete sig väl mot andra, utan att kunna säga Nej när jag verkligen inte vill. Har hjälpt mig massor både privat där jag inte är uppbokad varje helg och på jobb där jag inte får på mig en massa extraarbete = gladare jag.  

  • Grandma

    Den som inte vågar något får aldrig vara med om något roligt

  • missdolly

    "If you don't like the road you're walking, start paving another one"

  • Suzy QX

    "He orn schä" (översatt Det ordnar sig)

    "Att oroa sig över framtiden är som att betala ränta på ett lån man inte har"


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • LivL

    Men shit, hur många som helst!

    Ta ingen skit. Faktiskt det enda jag kommer på just nu...

  • Maddsutt

    Acceptera det du kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden..

     Står jag med ena benet i dåtid och det ena i framtiden - då pissar jag på nuet!!

  • alvaereva
    Maddsutt skrev 2010-11-09 17:18:47 följande
     Står jag med ena benet i dåtid och det ena i framtiden - då pissar jag på nuet!!
  • alvaereva

    Om du vill ha en regnbåge måste du stå ut med regnet.

    Allt går med våld och silvertejp.

    Sikta mot stjärnorna så når du åtminstone över trädtopparna.

  • emsmamma

    Mitt motto är Gyllene Regeln: "Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, skall ni också göra för dem."

  • far

    Mitt: Det kan aldrig bli värre, om det inte kan bli bättre...

    Menas: Försök att hitta något positivt i ALLT!

Svar på tråden Vilket är ditt motto i livet?