• plettis

Pannkakstårta?

Min dotter på 6 år ska ha kalas och har bjudit 11 kompisar i samma ålder. Hon vill bjuda på pannkakastårta och jag funderar lite på hur många laggar som bäst används per tårta och hur många tårtor man behöver göra.
    Räcker det med 8-10 laggar per tårta och att man gör 2 tårtor? Förslag på god fyllning mottages gärna samtidigt .

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Pannkakstårta?
  • Mammato2

Hur många lager vet jag inte länge sedan man åt det men fylning glass,choklad sås, jordgubbs, hallon sylt, någon med socker......kommer ihåg när jag hade det när jag var liten såååå gott.

• Kastrullresan

Fråga, ska du servera mer än pannkakstårtan?

Annars blir det kanske för lite med det du räknat med. Jag räknade till ca 2 pannkakor per barn om du gör som du tänkt. Minns ej riktigt hur mycket sexåringar äter men vill minnas att just pannkaka kan det gå åt mer av.

Har du mer att bjuda på räcker det säkert bra.

Fyllning enligt ovan med glass och inte med grädde tror jag är bra.Många barn har svårt för grädde och även de som äter grädde brukar föredra glass. Ytterligare fyllning kan vara Nutella ,hyvlad nougat eller nötcreme att bre på.

Hoppas ni ett härligt kalas.

• plettis
    Kastrullresan skrev 2010-11-09 20:23:45 följande:
    Fråga, ska du servera mer än pannkakstårtan?

Annars blir det kanske för lite med det du räknat med. Jag räknade till ca 2 pannkakor per barn om du gör som du tänkt. Minns ej riktigt hur mycket sexåringar äter men vill minnas att just pannkaka kan det gå åt mer av.

Har du mer att bjuda på räcker det säkert bra.

Fyllning enligt ovan med glass och inte med grädde tror jag är bra.Många barn har svårt för grädde och även de som äter grädde brukar föredra glass. Ytterligare fyllning kan vara Nutella ,hyvlad nougat eller nötcreme att bre på.

Hoppas ni ett härligt kalas.
    Jag ska bara servera pannkakstårta till fika. Sedan blir det lite godis och chips skulle jag tro.
    Då tror jag nog att jag får göra lite mer då. Bättre att det blir lite över än att dom inte får så mycket dom vill.

Tack för tipsen med fyllningen.
  • Lilla o

Hej!

Ser att det är en tid sedan kalaset, här kommer ett jättegott recept att använda till en annan gång.

Vi har också haft pannkakstårta i ett par omgångar, precis som katten Findus! Vi hittade arlas recept på pannkakstårta. Jag tror att vi hade 6-8 pannkakor i höjd och gjorde två tårtor. Fyllningen är vanlijkesella och sylt på varannat lager. Vi toppade med grädde och bär. Ett tips är att spara några pannkakor om något barn inte gillar grädde osv.

• plettis
    Lilla o skrev 2010-11-10 21:43:38 följande:
    Hej!

Ser att det är en tid sedan kalaset, här kommer ett jättegott recept att använda till en annan gång.

Vi har också haft pannkakstårta i ett par omgångar, precis som katten Findus! Vi hittade arlas recept på pannkakstårta. Jag tror att vi hade 6-8 pannkakor i höjd och gjorde två tårtor. Fyllningen är vanlijkesella och sylt på varannat lager. Vi toppade med grädde och bär. Ett tips är att spara några pannkakor om något barn inte gillar grädde osv.
    Hej

Nejdå kalaset är på söndag . Jag hittade också med vaniljkesella men jag läset så mycket negativt om det så det vågar jag inte till ett gäng 6 åringar.
    Smart att spara några neutrala pannkakor. Tack för tipset
Svar på tråden Pannkakstårta?