• kakmamman

Babypulka

Hej.
    Vi tänkte köpa en liten babypulka till lillkillen som vid jul är 9 månader..
    Har ni några tips, hur länge kan man ha dom?

E lite sugen på den från babyland...

Någon med koll?

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Babypulka
  • Linda T

Vi har fått en babypulka som är köpt på ÖoB för en billig peng. Vår 11-månaders sitter perfekt i den och den rymmer utan problem en varm dyna att sitta på. Finns även bälte att spänna runt midjan. Den kommer att vara lagom att dra runt henne i hela denna vinter, men nästa vinter kör vi nog på vanlig pulka.

• FruSen

Vår tös är nu 19 månader och det är väl tveksamt om hon ryms i sin babypulka som hon fick i fjol i julklapp. Dock åkte hon i den hela säsongen och det var toppen!

Hon hade en Stiga Froggy eller vad de nu heter.
    Rymdes där i overall och filt och allt vad det nu var. Och vår tös är rätt stor. Större än många tvååringar på dagis...

• kakmamman
    FruSen skrev 2010-11-10 19:56:51 följande:
    Vår tös är nu 19 månader och det är väl tveksamt om hon ryms i sin babypulka som hon fick i fjol i julklapp. Dock åkte hon i den hela säsongen och det var toppen!

Rymdes där i overall och filt och allt vad det nu var. Och vår tös är rätt stor. Större än många tvååringar på dagis...
    Ja det är en Stiga Froggy såg jag nu =) en sån vill vi ha..
    Ja i värsta fall får den väl vara en säsong bara =)
    Vi tänkte att han skulle få en sån i julklapp.. Snön kanske försvinner i januari, haha kanske inte hinner åka nåt..
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • FruSen

Jag ska prova sätta tösen i den i år också. Men hon är ju som sagt väldigt stor för sin ålder så vi får se om det ryms med overall och allt.
    Vi använde den dock mycket i fjol och jag tyckte den var toppen!

• FruSen

...snöret till pulkan var dock en aning kort. I alla fall för min sambo men han är å andra sidan 2 m lång

• kakmamman
    FruSen skrev 2010-11-10 20:43:59 följande:
    ...snöret till pulkan var dock en aning kort. I alla fall för min sambo men han är å andra sidan 2 m lång
    Hehe =D
  • PHofie
    FruSen skrev 2010-11-10 19:56:51 följande:

Hur gammal var hon när ni började åka pulka med henne? 
  • FruSen
    PHofie skrev 2010-11-10 21:59:31 följande:
    Hur gammal var hon när ni började åka pulka med henne? 
    Hon fick den i julklapp i fjol och då var hon 8½ månad.
    Dock blev det ingen "utförsåkning", vi drog henne liksom bara
  • hannis

Här är min son i sin nyinköpta (idag) Stiga Froggy. Han är 8,5 månad och superlycklig över sitt nya fordon!

• EmmaHenke

Vi gillade inte alls stiga froggy då vår dotter alltid somnade i pulkan och då ramlade hon nästan ur. Vi köpte en djupare mer fyrkantig modell, den satt hon jätte bra i.

• kakmamman
    EmmaHenke skrev 2010-11-10 23:14:55 följande:
    Vi gillade inte alls stiga froggy då vår dotter alltid somnade i pulkan och då ramlade hon nästan ur. Vi köpte en djupare mer fyrkantig modell, den satt hon jätte bra i.
    vart köpte ni den fyrkantiga då?
    =9
  • LyckligJag
    Linda T skrev 2010-11-10 19:36:12 följande:
    Vi har fått en babypulka som är köpt på ÖoB för en billig peng. Vår 11-månaders sitter perfekt i den och den rymmer utan problem en varm dyna att sitta på. Finns även bälte att spänna runt midjan. Den kommer att vara lagom att dra runt henne i hela denna vinter, men nästa vinter kör vi nog på vanlig pulka.
    Vad hete den pulkan. hittar bara en "vanlig" på öob hemmsida som heter rocco race.
    Någon där ute som vet vart man kan köpa syskon/tvilling pulka någon stans?
    MVH
  • Linda T
    LyckligJag skrev 2010-11-11 12:29:00 följande:
    Vad hete den pulkan. hittar bara en "vanlig" på öob hemmsida som heter rocco race.
    MVH
    Den heter RockoBaby ser jag nu när jag tittar efter
  • Linda T
    LyckligJag skrev 2010-11-11 12:29:00 följande:
    MVH
    Linda T skrev 2010-11-11 22:06:40 följande:
    Den heter RockoBaby ser jag nu när jag tittar efter
    Här är den:

www.plasten.com/pulk-baby.html
Svar på tråden Babypulka