• Barytan

Flytta till Dalarna?

Jag är lite sugen på att flytta till Dalarna, vill bo på landet men med pendlingsavstånd till en stad. Hur ser arbetsmarknaden ut? Finns det bra med jobb eller är det helt omöjligt att hitta något? Hur är huspriser? Vintern? Vill veta det mesta

• Svar på tråden Flytta till Dalarna?
  • Kinne79

Vad vill du jobba med? Vart i Dalarna vill du bo?

• Barytan

Har högskoleutbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen, så något relaterat det det vill jag gärna jobba med.
    Var i spelar inte så stor roll, men gärna i norra delarna så det är större chans för en riktig vinter.

• Kinne79

Ok. Norra Dalarna har jag ingen koll på.

• Barytan

Tack för svaren. Hur brukar Falun och Borlänge vara på vintern? Orkar inte med fler skit-vintrar utan snö! Även om förra vintern var jättebra kan man ju inte lita på att det blir lika bra igen.

• fubar

Det är inte 100% att du får snö i Falun/ Borlänge. Men nästan. Borlänge är ganska expansivt, så det borde gå att få jobb där utan några större problem.

Det går ju att bo i Säter, Gagnef likväl som Falun/ borlänge. Inga större avstånd och vettigare priser. Priserna på boende i Borlänge är på väg brant uppåt, och lantligt boende nästan omöjligt att få tag på. 

• VärldensbästaH
    Barytan skrev 2010-11-09 20:48:52 följande:
    Tack för svaren. Hur brukar Falun och Borlänge vara på vintern? Orkar inte med fler skit-vintrar utan snö! Även om förra vintern var jättebra kan man ju inte lita på att det blir lika bra igen.
    Ja alltså... någon omgång snö kommer ju, förra året var ju som du säger ganska optimal vad gäller det =)

Vissa år har vi haft snö först efter jul men någon vända snö har det varit varje år sedan jag flyttade hit -99 iallafall!
Svar på tråden Flytta till Dalarna?