• cesse26

konisering med narkos (cellförändringar)

Hej hej skulle vilja fråga dem som gjort konisering med narkos alltså blivit sövd

Hur länge fick ni vara på sjukhuset och kan man börja jobba dagen efter ?
    Och hade ni ont  ?
    Var ni nervös ?
    Jag är väldigt nervös eftersom man inte vet så mycket om det enda jag läst är ett papper jag fått från sjukhuset 

• Svar på tråden konisering med narkos (cellförändringar)
  • tuvas mamma 1

Hej!

Jag gjorde en konisering under narkos för drygt 2 veckor sedan.

Det är ju en dagkirurgisk op o du åker hem samma dag. De vill helst
    att man stannar hemma dagen efter beroende på vad man jobbar med.

Jag var väldigt trött dagen efter pga narkosen o hade lite ont, men Alvedon
    hjälper bra.

Liiiite nervös var jag men jag jobbar själv som sjuksköterska o kände mig väl omhändertagen=) Och så fick jag lite lugnande o operationen tog bara 2 minuter=)

Det kommer att gå så bra så! Tala gärna om för sköterskorna på dagkirurgen att du är nervös så ska du se att de hjälper dig!

Lycka till!!!

• TinaElisabeth

Jag gjorde en konisering under narkos den 10 nov.
    Jag kom dit kl. 8 och skrevs in, sen var jag där i från före 12. Jag var lite trött efteråt men hade helt klart kunnat jobba dagen efter om jag inte hade varit sjukskriven av annan anledning som jag nu var.

Jag var jättenervös, fick lite extra lugnande innan. Det var jätteskönt. Jag sa till om det  och det var inga problem.

Hade en molande mensvärk i kanske tre dagar efteråt. Blödde ganska ordentligt i två dagar.

Jag har fortfarande ont i halsen, dom kör väl ner nåt i halsen när man är sövd och det måste vara efter den jag har ont.
    Det gick bättre än jag trodde och jag mådde mycket bättre än vad jag hade trott att jag skulle göra.

• Tola

Ja som dom ovan skriver:) gjorde en för 3 år sedan under narkos. Fick lugnande innan.
    Mådde bra efteråt, hade inte jätte ont eller så.
    Månaden efter var jag gravid tillome:) 

• emme 86

Hej!

Tänkte berätta min historia om när jag skulle ta bort cellförändringar för 1½år sedan.
    Jag vill INTE skrämma någon eftersom att det som hände mig tydligen är väldigt ovanligt MEN om jag hade fått läsa eller höra något likande innan min OP så hade jag inte blivit så förbaskat jävla rädd som jag blev.

Det var en fredag som jag åkte in till sjukhuset för att genomgå konisering som inte rikigt gick som den skulle.
    Efter operationen så släppte bränningarna på blodkärlen som sitter på var sin sida om livmodertappen o jag förlorade mycket blod. Jag fick åka ambulans med blåljus och sirener till ett större sjukhus för en akut operation där dem brände, sprutade in medicin, sydde blodkärlen och la en tamponad för att dem skulle sluta sig och sluta blöda vilket dom efter många om och men gjorde.
    Jag förlorade drygt 2liter blod o fick ligga kvar på sjukhuset, knappt 1dygn senare bestämde sig läkaren för att ge mig en blodtransfusion då mitt hb låg på 85 och fortfarande sjönk.
    När jag kom hem så fick jag sjukskriva mig från jobbet 1vecka eftersom att jag var som en zombie, orkade inte gå i vår trappa mellan våningarna och när jag var uppe o gick så var det väldigt långsamt eftersom att all ork var helt borta.

Jag vill som sagt inte skäma dig med detta, men OM (gud förbjude) det skulle hända dig så blir du kanske inte lika överraskad som jag blev och kanske kan hantera det hela bättre än mig.

Jag är dock inte rädd inför en ny konisreing om det skulle behövas i framtiden, det som hände mig var bara ren otur och allt gick ju bra tillslut.

• Anna Karin81

Jag gjorde en konisering i januari -10 och en till igår. Båda gångerna har jag varit sövd. Igår gjordes dessutom en skrapning i livmodern och jag har ganska ont idag. Har båda gångerna fått åka hem redan efter några timmar så det är ju smidigt. Sist blödde jag litegrann i några veckor. Nu blöder jag av både konisering o skrapning, kanske blir mer långdraget.

• Mollie och Maya

Gjorde en konisering förra året under narkos. Var mkt nervös före och bad om lugnande men fick inget för det var för kort tid före op. Ingreppet gick bra och jag vaknade till fort efter narkos. Läkaren sa att han fått ta en större bit än vad som är vanligt vid konisering. Fick åka hem efter nån timme på dagbehandlingen, Hade mer ont än vad jag trodde att jag skulle få. En stark ilande smärta och fick vara hemma ett par dagar. Hade blödningar nån dag och sen flytningar i flera veckor.

• Anonym (Varför?)

Förlåt trådkapningen, men har ni som gjort koniseringen i narkos önskat narkos? Eller har det funnits andra anledningar till att det blivit narkos?

(För visst kan man bli koniserad med bara lokalbedövning?)

• Anonym (lokalbedövning)

Jag förstår inte heller varför man behöver narkos?
    Gjorde min under lokalbedövning, det gick väldigt snabbt. 

Svar på tråden konisering med narkos (cellförändringar)