• Analoga

Varför har man en brödlåda?

Ni som har brödlåda; hur förvarar ni brödet där? Ligger brödet i sina förpackningar eller plockar man ur bröden och lägger i lådan?  -  och är det mest för att det är snyggt man har en brödlåda? Eller är det någon annan funktion med det?

• Svar på tråden Varför har man en brödlåda?
  • crazy mom

Man ska ha kvar brödet i sin påse. Det är inte bara bra för brödet utan en liten samlingsplats för brödfamiljen.

• Toddes mamma

Vart ska man annars ha brödet?

• Analoga
    Toddes mamma skrev 2010-11-09 20:59:51 följande:

Vart ska man annars ha brödet?

Skafferiet? Framme på bänken?
  • Analoga

Någon som har Åhlens brödlåda (dem som finns i svart och vitt) ?  Vi gillar ju olika sorters bröd härhemma så vi brukar ha 2-3 sorter hemma för jämnan - ryms det så pass mycket i den lådan?

Funderar på köpa en, för visst är det snyggt med en brödlåda =

• Nape

Vi _hade_ en brödlåda (eller egentligen var det som en..förslutbar korg i tyg. Matchade köket, fler fördelar kommer jag inte på med den.
    Vad vi hade den till? Tja, att glömma bröd i, så pass länge att det möglade.

Nu har jag kastat eländet.

• Tullemi

Fattar inte varför man vill ha en sån stor pryl framme på bänken. Jag vill iaf ha så lite krafs som möjligt och mer arbetsyta. Vi har brödet i skafferiet (ett vanligt skåp ).
    Ännu konstigare att ha brödet i kylen dock.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Ari Gold

Jag har typ 7 brödlådor...fast jag använder inte alla som brödlådor.

Praktiskt att ha brödet där helt enkelt. Vi har köket uppdelat i arbetskök och matrum. De saker vi vill ha lätt tillgängliga vid frukosten står på ett rullbord i matrummet så man ska slippa springa till skaferiet, som är längst in i köket.

Min brödlåda stjäl ingen bänkyta, den är fasthakad från sidan på rullbordet. Har andra burkar som är snyggare men denna är mest praktisk,
  • Tjofsen

Min brödlåda är från åhlens! Svart o vit i plåt! Suverän

• Linda1976
     En sån här brödlåda har vi(Alessi brödbox). I den har vi sånt  som inte passar nån annanstans. Typ rabattkuponger, Läkerolaskar, lite pennor och kladdblock, kvitton som ska sparas ett tag... Allt skröfs som bara blir liggande och är fult i köket. Nåt bröd har vi inte i den
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Varför har man en brödlåda?