• TeamTss

Utdrag ur belastningsregistret

Detta krävs för att få jobba inom barnomsorgen.
    Hur fixar man det här & när visa man upp detta?

• Svar på tråden Utdrag ur belastningsregistret
  • Amazina

Om jag minns rätt ska man beställa det från polisen och lämna kuvertet oöppnat till den som nskat det.

• Bulle i ungnen
    Jo ingénieux skrev 2010-11-09 21:32:17 följande:
    Här; www.polisen.se/Service/Blanketter/Registerutd.../, fyller i och skriver på, skickar in.

2 veckor senare får du det på posten!

Och såvitt jag vet behöver det inte vara oöppnat!

:)
    Jo de allra flesta arbetsgivare kräver att det ska vara oöppnat.
  • Umm Elias

bara att skicka efter och du får absolut inte öppna det utan kuvertet ska vara förseglat-

• änglavinge

Jag behövde ett utdrag från belastningsregistret när jag skulle söka in till min utbildning, skolan missade att skriva att brevet skulle vara oöppnat :( Tur i oturen så var jag inte ensam om att öppna brevet så skolan kollade upp det på annat håll. Eftersom jag öppnat brevet själv, kunde jag ju välja att ta bort de papper där de uppgifter stått om jag varit med. Där stod nämligen inte någonstans hur många papper som skulle finnas i brevet. Dessutom har man bara rätt att få ut ett utdrag om året eller något sånt tror jag, så att beställa ett nytt var inte aktuellt.
    Lycka till och öppna inte brevet!!! Tungan ute

• Thiassi

kuvertet skall vara oöppnat annars är det ingen ide att använda det för en arbetsgivare, just för att man då kan ha tagit ut relevanta delen dvs den som säger om du är dömd eller ej.Sidorna är nämligen ej utmärka med sidnummer eller totalt antal sidor som kom med.
    Man kan beställa hur många utdrag man vill, finns ingen gräns för det. Vad skulle du annars göra om du skall söka flera olika jobb som kräver utdrag? 

• änglavinge
    Thiassi skrev 2010-11-10 03:57:41 följande:
    kuvertet skall vara oöppnat annars är det ingen ide att använda det för en arbetsgivare, just för att man då kan ha tagit ut relevanta delen dvs den som säger om du är dömd eller ej.Sidorna är nämligen ej utmärka med sidnummer eller totalt antal sidor som kom med.
    Man kan beställa hur många utdrag man vill, finns ingen gräns för det. Vad skulle du annars göra om du skall söka flera olika jobb som kräver utdrag? 
    I mitt fall var det så, att jag och mina klasskamrater bara kunde få ut ett utdrag per år. Nu var mitt utdrag nog inte samma som det som TS nämner, men det var dock ett utdrag från belastningsregistret. Den som informerade mig om detta var inte enbart min skola utan även polisen när jag ringde och berättade om min situation och önskade beställa ett nytt.
Svar på tråden Utdrag ur belastningsregistret