• Anonym (F)

Är det sexmissbruk, snälla hjälp mig!

Visst var det så att min man tittade på porr, han spelade in från betalkanaler och jag "kom på honom", tyckte inte om det men tänkte inte så mycket mer på det då. En nyårsafton gick han hem tidigare för att han inte kände sig bra, när jag kom hem hade han somnat, på teven var det porr... Detta kanske är helt normalt? Bortglömt blev det iaf efter ett tag.

Det var när jag blev gravid som det började hända konstiga saker. Jag märkte hur han när vi dushade tillsammans alltid ville att jag skulle gå ut - för att han skulle onanera (sa han naturligtvis inte men det förstod jag) Han runkar med öppen toalett dörr (när han är i dushen, han tror inte att jag ser men....). Sist kom jag på honom när han gick ner i källaren och ställde sig i tvättrummet för att ..... när han inte hade någonstans att ta vägen,- jag var i rummet när han dushade. Känns som jag hittar "äckliga papper" överallt, vet inte om jag blivit paranoid, kanske är detta rent av normalt?

-Jag måste få veta, snälla snälla hjälp mig, orkar snart inte mer,,,

• Svar på tråden Är det sexmissbruk, snälla hjälp mig!
  • Kenneth b

Allt låter normalt, förutom öppen dörr när han "gör det":)
    Prata med honom istället.

• LivL

Jaaa, det är normalt. En missbrukare är ju otrogen t.ex, kan inte tänka innan han sätter på vad som helst.

• Anonym (F)

Menar ni de? Så alla hittar gejjiga papper, har sambos som springer ned i tvättstugan och runkar? Tack då är det mig som det är fel på för jag tycker det är äckligt. Tack ska ni ha.

• Anonym

En sexmissbrukare måste inte alls vara otrogen, det handlar snarare om att personen ifråga använder sex som ett sätt att dämpa obehagliga känslor (oro, ledsenhet, ilska, skuld, meningslöshet). Precis som en alkohol använder sprit för att slippa känna. Om det sedan tar sig uttryck i överdrivet porrtittande, otrohet eller bara konstanta, tvångsmässiga sexfantasier är irrelevant. Eller, för sexmissbrukarens partner är det förstås olidligt om det tar sig uttryck i otrohet och farligt också med risk för könssjukdomar.

Svar på tråden Är det sexmissbruk, snälla hjälp mig!