Någon som opererats för nageltrång?
Jag undrar om det finns någon här som opererats för nageltrång? Hur funkar det och gör det ont?
Kan man gå efteråt eller blir man sjukskriven?
Tacksam för svar!
Jag undrar om det finns någon här som opererats för nageltrång? Hur funkar det och gör det ont?
Kan man gå efteråt eller blir man sjukskriven?
Tacksam för svar!
Opererats vet jag inte om jag kan kalla det, men jag har fått båda stortånaglarna borttagna(dock inte samtidigt)och visst, det gjorde ont efteråt men jag kunde gå. Bandaget gjorde att jag inte kunde ha skon på mig direkt, men det var nog bara någon dag det rörde sig om.
Lycka till!
Tack för svaret. Det var läkaren som kallade det operation.. Jag vet inte om detta kommer behövas.. men avslutade en stark dos penicillin i fredags, och igår kom skiten tillbaka igen.
Gör ju svinont.
Så läkaren jag var hos sa att hjälpte det inte med penicillinet så blev det operation..
Du kunde alltså ha skor och gå som vanligt efter bara någon dag då? Vore ju skönt o slippa bli sjukskriven. Men har ett jobb där man måste ha skor på sig hela dagen..
Jag gjorde en sådan "operation" för ca 2 år sedan hade inte alls ont efter , klart jag va öm men ont hade jag inte. Va hemma i 2 dagar sen kunde jag jobba igen (jobbade ståendes hela dagarna) så det är nog väldigt olika från person till person...
Jag har. Jag var väl 13 år då kanske och för mig var det en ganska obehaglig upplevelse då bedövningen av någon konstig anledning inte riktigt vill ta. Så det blev operation utan bedövning och det gjorde ju ga´nska ont om man säger så:P
Efter ingreppet var jag hemma från skolan en vecka eftersom jag hade väldigt ont och inte riktigt kunde stödja på foten. Tror även jag fick ganska hög feber och var väldigt trött.
Tips: Se till att få med dig någon lite starkare smärtlindring hem även om de propsar på att det räcker så bra med alvedon,det gör det inte...
Lycka till!
Hej
jag hade riktigt stora problem med nageltrång på min ena stortå (det varaade och var blodigt omvartannat), hade problem med detta i sju år,. hela tiden och det var ett rent helvete, gjorde en operation där dom skar upp en liten bit på sidan av tån och skulle ta bort en bit av nageln men detta hjälpte inte, nageln växte ut! gick hos distriktsköterskan säkert 50 ggr men inget hjälpte!
Sen till slut testade jag att gå till en fotvårdsterapeut, gick dit tre ggr efter det har jag aldrig mer plågats av negeltrång :)
Hoppas att operationen hjälper dig, annars skulle jag rekomendera att gå till fotvården :)
Och ja du kan gå efter operationen
Lycka till:)