• Mummy

Välja kort på gym eller simning?

Har försökt börja springa nu under hösten. Nu när snön är här kommer jag fortsätta med att gå raska promenader.
    Men jag vill också skaffa kort för att börja träna. Kan dock inte bestämma om jag ska simma eller gå på gymmet! Jag är ute efter att gå ner i vikt och bli starkare i kroppen.
    Vilken träning hade du valt tillsammans med powerwalks och varför?

• Svar på tråden Välja kort på gym eller simning?
  • Mummy

Ingen som skulle valt nåt av dessa?

• mady

Jag ska köpa kort på Actic så kan jag  simma, styrketräna och gå på spinning, zumba Yoga etc...

Spelar nog inte så stor roll bara att man gör något

• Mummy

Visst stämmer det att det bästa är att det blir av. Det finns kort som gör att man kan både simma, gå på gym och gruppträning. Men det blir mycket pengar med tanke på att jag inte kommer hinna göra allt.

• Tjoflöjt

Jag skulle ha valt simkortet. Simning är ju bra både för musklerna och för konditionen.

• byggd av bomull

Jag hade valt gymkort!! För du får väl tillgång till både fria vikter/maskiner och pass då? Mycket mer variation, simma är ju bara... simma liksom.

Man kan väl dessutom betala engångsinträde i simhallen då och då om man vill, det går ju oftast inte på gymet.

• Mummy
    byggd av bomull skrev 2010-11-15 16:00:02 följande:
    Jag hade valt gymkort!! För du får väl tillgång till både fria vikter/maskiner och pass då? Mycket mer variation, simma är ju bara... simma liksom.

Man kan väl dessutom betala engångsinträde i simhallen då och då om man vill, det går ju oftast inte på gymet.
    Jag kommer välja enbart gymet om jag väljer det kortet.

Problemet med simningen är att det känns med "bök" med att komma iväg på det. Dels då det ligger lite längre bort, du ska byta om med en massa andra, simträningar stör osv. Annars gillar jag att simma
  • Jazza

Jag hade valt gymkort (speciellt om det ger tillgång även till löpband, kanske gruppträning?) om det är så att du vill tona kroppen och tappa vikt.

Ät gul snö, har du tur är det öl!
Svar på tråden Välja kort på gym eller simning?