• 09 11 22

    Kan du mina frågor?

    Hej, kul att DU tittade in!
    Skulle verkligen behöva lite svar o erfarenhet.

    Jag har 3 upprepade missfall (tidiga, aug-09, juli-10, aug-10)
    Och den 17 Okt opererades jag för utomkveds.

    Frågorna:
    Hur många veckor tog det innan mensen kom?
    Sen när ni fick o ville börja försöka igen, när fick du behålla ditt barn? (1a, 2a, 3e försöket osv..)
    Fick du mer trubbel med att blir gravid OM du nu har haft väldigt lätt innan (som jag)

    Jättetacksam för era svar.


    ♥☆° Hoppas på ännu ett mirakel °☆♥
  • Svar på tråden Kan du mina frågor?
  • kärochgalen

    hej

    jag opererades med för utomkveds den 19okt i år. exakt två veckor efter hade ja äl och blev gravid..ed blev missfall.

    ja tycker nu att de känns som ja kan vara gravid igen och om så skulle vara fallet tror ja att ja har blivit överfertil efter  min äggledare opererades bort:)

    hoppas de går lika fort för dig och att du till skilnad för behålla ditt! 

  • 09 11 22
    kärochgalen skrev 2010-11-11 10:21:55 följande:
    hej

    jag opererades med för utomkveds den 19okt i år. exakt två veckor efter hade ja äl och blev gravid..ed blev missfall.

    ja tycker nu att de känns som ja kan vara gravid igen och om så skulle vara fallet tror ja att ja har blivit överfertil efter  min äggledare opererades bort:)

    hoppas de går lika fort för dig och att du till skilnad för behålla ditt! 
    OJ!

    Till mig sa dom att jag inte ens fick bli gravid på minst 2-3månader efter operationen..
    så här i huset bär vi kondom =)

    Vi kommer inte försöka innan Februari eftersom vi helst vill behålla, o chansen till missfall e väl stor direkt inpå efter en operation ??

    Hoppas du får bättre tur nu om du e gravid.
    ♥☆° Hoppas på ännu ett mirakel °☆♥
  • kärochgalen

    dom sa till mig att vänta en mens bara, vilken inte han komma då ja blev gravid två veckor efter op tänkte ja inte ens på att de fanns en chans att ja skulle bli gravid:)

    konstigt 2-3 månader låter mycket men de kanske är olika på opertion, fick du ta bort hela äggledaren eller sög dom ut graviditeten?
    om inte annat så tycker ja verkligen inte ni ska behöva vänta, till mig sa om även att kroppen blir inte gravid om den inte är redo:D 

  • 09 11 22
    kärochgalen skrev 2010-11-12 08:51:25 följande:
    dom sa till mig att vänta en mens bara, vilken inte han komma då ja blev gravid två veckor efter op tänkte ja inte ens på att de fanns en chans att ja skulle bli gravid:)

    konstigt 2-3 månader låter mycket men de kanske är olika på opertion, fick du ta bort hela äggledaren eller sög dom ut graviditeten?
    om inte annat så tycker ja verkligen inte ni ska behöva vänta, till mig sa om även att kroppen blir inte gravid om den inte är redo:D 
    Dom sög ut mitt, de satt i äggledartratten.
    Grejen är att jag inte haft en egen mens sen jag slutade med p-piller i juni, blev gravid 3 månader i streck, o de blev 2 missfall o opererationen... så min kropp har inte ens hamnat i balans sen jag slutade med p-piller.. O vi vill inte riskera höga chanser med missfall nu igen, därför denna paus, o de e skönt att liksom veta att vi inte får bli gravida inna feb, för då tar man verkligen en riktig paus, annars fuskar man säkerligen bara för att man vill..

    men ja/vi känner, hellre paus en missfall elle operation igen. Jag har mer chanser till utomkveds då ja har endometrios..
    ♥☆° Hoppas på ännu ett mirakel °☆♥
  • kärochgalen

    men du måste tycka ja e knäpp, klart de inte va 19okt ja opererades det va såklart 19e september:) tyckte när ja tittade på vad ja skrivit att de vore mycket märkligt att ja hunnit bli gravid fått missfall och kanske blivit gravid igen på mindre än en månad:D

    ja men då förstår ja att ni väntar, har med hört att man bör vänta längre om ledaren finns kvar så allt är helt återställt, då de är lite ökad risk för utomkveds igen (och det är INGET ja är sugen på!) 
    med de kommer gå bra för er i februari:)
    du är stark som väntar, all denna väntar gör en galen, ja skulle vilja ha ett till barn helst nyss:D
    och har då ändå en underbar son som fyller 1år nu på söndag <3 

  • 09 11 22
    kärochgalen skrev 2010-11-12 11:31:41 följande:
    men du måste tycka ja e knäpp, klart de inte va 19okt ja opererades det va såklart 19e september:) tyckte när ja tittade på vad ja skrivit att de vore mycket märkligt att ja hunnit bli gravid fått missfall och kanske blivit gravid igen på mindre än en månad:D

    ja men då förstår ja att ni väntar, har med hört att man bör vänta längre om ledaren finns kvar så allt är helt återställt, då de är lite ökad risk för utomkveds igen (och det är INGET ja är sugen på!) 
    med de kommer gå bra för er i februari:)
    du är stark som väntar, all denna väntar gör en galen, ja skulle vilja ha ett till barn helst nyss:D
    och har då ändå en underbar son som fyller 1år nu på söndag <3 
    Hahahaha. ja jag undrade just hur sjuttsingen du fick ihop allt sådär snabbt.. Superwoman liksom, men våga inte yttra mig =))

    Ja precis, jag lever redan i en ökad risk för utomkveds tack vare min endometrios.. Men den som lever får se, är bara att prova sen när man får, o hjälp finns ju om de inte går vägen.. =)
    Men så tråkigt att behöva få hjälp när de egentligen är så lätt.. fast lätt o lätt är de ju egentligen inte heller, är så sjukt mkt som ska stämma om de ska bli bra. =)

    Så tiden får utvisa =)
    Hur gick de med din anade graviditet nu då? plussat?
    ♥☆° Hoppas på ännu ett mirakel °☆♥
Svar på tråden Kan du mina frågor?