Han kan ta ledigt, beroende för vems skull han gör det.....
Jag har ett barn sedan tidigare som bor hos oss, min man har två sedan tidgare som är hos oss vh. Vi har en gemensam och en till på väg. Jag har BF i mitten av januari.
Min man har nyligen bytt jobb och varit väldigt tydlig och konsekvent med att jag får ta hand om det mesta hemma och allt ansvar med barnen, åtminstånde till han fått fast jobb. Det är slitsamt att ha ett eget jobb att sköta samtidigt som man skall ta hand om allt kring familjen och barnen, precis som man hade vart ensamstående. Någon gång har jag bett om han inte kan gå 15 min tidigare för att hinna hjälpa mig med att ta hand om vår gemensamma när jag måste iväg med mitt barn sedan tidigare. Men det går absolut inte för sig. Han kan absolut inte ta ledigt eller gå tidigare från jobbet då han inte har jobbat ihop någon semester och väntar på fast tjänst.
Nu börjar det nalkas julledighet och då vill min man ta obetalt semester en vecka för att vara med sina barn sedan tidgare förhållande. Jag känner en stor irritation växa! Helt plötsligt kan han ta ledigt en hel vecka! Konstigt med tanke på att han inte kunnat gå en kvart tidigare från jobbet en endaste dag för mig och vår gemensamma. En vecka obetald är dessutom väldigt mycket med tanke på att jag fått gå ner på deltid för att ta hand om barnen och han skall kunna jobba. Tydligen är det väldigt enkelt att ta sig tid och engagera sig för barnen sedan tidgare förhållande men inte för den familjen han lever med.
Någon som förstår mig eller tänker jag fel? Är så trött på det här överkompenserandet, samvetet blablabla. Så trött på skiten.