• Lovali

Från vilken ålder lämpar sig KP (Kamratposten)?

Är det kanske en bra present till en 8 1/2 åring att ge en sådan prenumeration eller är hon för liten?

• Svar på tråden Från vilken ålder lämpar sig KP (Kamratposten)?
  • Halkatla

Min dotter fick en prenumeration i nioårspresent efter att vi märkt att hon gillade att läsa dem på fritids. Det är en riktigt bra tidning.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Miss Lau

Vi har Kamratposten och har haft den sedan äldsta var ca 8-9 år (jag kommer inte riktigt ihåg). Mina barn älskar tidningen och den är bra! En utmärkt present tycker jag.

• Rulltrappa

Jag började prenumerera när jag var 8 år och jag hade inga större problem att förstå innehållet. Bortsett från kropp & knopp-sidan då. :)

• Lovali
    Rulltrappa skrev 2010-11-10 11:08:16 följande:
    Jag började prenumerera när jag var 8 år och jag hade inga större problem att förstå innehållet. Bortsett från kropp & knopp-sidan då. :)
    Hmm, massa käcka frågor där om kroppen eller? Då kommer jag väl få mååånga nyfikna & intressanta frågor från henne om hon börjar läsa dem?! Olämpligt för en 8 åring eller bara normalt intressant? Antar att det inte är rena sexfrågor tex? eller...?
  • Rulltrappa
    Lovali skrev 2010-11-10 11:10:37 följande:
    Hmm, massa käcka frågor där om kroppen eller? Då kommer jag väl få mååånga nyfikna & intressanta frågor från henne om hon börjar läsa dem?! Olämpligt för en 8 åring eller bara normalt intressant? Antar att det inte är rena sexfrågor tex? eller...?
    Nu var det ju ett par år sen jag läste KP, så jag vet inte riktigt hur det ser ut nu, men då handlade frågorna om allt möjligt från mobbing och svartsjuka till kroppsutveckling och onani. Inget som jag tycker är olämpligt, mer "normalt intressant". :)
  • Lovali

Ok det blir nog en liten provprenumeration på 4 nummer. Jag får väl förbereda mig mentalt på olika kropp & knoppfrågor....

Svar på tråden Från vilken ålder lämpar sig KP (Kamratposten)?