Nu är jag tillbaka
Just vi flyttade till Falun eftersom min man är dalmas. Själv pluggade jag på högskolan i Borlänge för länge sen och trivdes jättebra här uppe då, så för mig var det inget svårt val att flytta upp igen. Jag själv kommer från Stockholm, men man får ju så mycket mer valuta för pengarna här känns det som. Vi kan bo i ett område som Källviken med nära till bad och stad och ändå ha en bra ekonomi
Angående Främby dagis så hör man både du och bä om jag ska vara ärlig. I min sons grupp är det jättebra, men han har inte fyllt 2 år än och det är en relativt liten grupp med jättebra personal. Däremot vet jag att i de äldre grupperna så tycker en del att det är för lite personal, men jag tror ändå att de flesta tycker dagiset är bra förutom just det. Och hur det är just på Främby jämfört med andra ställen har jag ingen aning om, jag tycker det låter som det är personalbrist överallt.
Hojta om det är nåt mer du undrar över 
hej att skrev 2010-11-10 21:43:55 följande:
Akvavit
Källviken är fint, där var jag och badade en del!
Vad bra att få höra att Främby dagis är bra, jag har kikat på dagisen där med. Har sett att det finns fyra stycken på galgberget/samuelsdal, men inte fått någon känsla när jag tittat på deras hemsidor riktigt.
Antar att jag får åka dit och kolla läget.
Det låter bra med ett familjecentrum! Smidigt!
Hur kommer det sig att ni flyttade till just Falun? (om jag får fråga)