• Anonym (opraktisk!!!)

bältet till Ikeas stol???

jag skäms  Skäms

måste ha i bältet på våran ikea Antilop-stol men jag kan inte få tåtarna att sitta rätt?!?!?

har försökt googla på nåt smart för att få fram bild hur det ska vara men lyckas inte med det heller.

snälla hjälp en pinsam klant Skäms

• Svar på tråden bältet till Ikeas stol???
  • Småtokig

Du har 2 små hål i sitsen du trär i den sidan utan "klämma" först och drar sedan under stolen för att trä upp igenom det andra hålet. Sedan sätter du fast det runt barnet. Är du med?

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Anonym (opraktisk!!!)

ska spännet som man reglerar längden med alltså vara på undersidan?
    Fan vad jag är korkad

tusen tack för svar
  • Småtokig
    Anonym (opraktisk!!!) skrev 2010-11-10 15:46:03 följande:

Fan vad jag är korkad

tusen tack för svar
    Nej det ska vara i stolen. Jag har inget bälte alls till min då vi köpte våran stol  på blocket
  • Anonym (opraktisk!!!)
    Småtokig skrev 2010-11-10 16:03:46 följande:
    Nej det ska vara i stolen. Jag har inget bälte alls till min då vi köpte våran stol  på blocket
    ...fattar inte hur det ska gå till?!
    eftersom det spännet inte går igenom hålen?

fattar ju att själva spännet man knäpper fast barnet med ska vara i stolen men själva "reglerdelen" går ju inte genom hålen.... Oskyldig

äh.

Funkar som jag har lyckats få i det nu, hoppas att barnet inte kan krångla sig ur.

tack för din hjälp!
  • Småtokig
    http://www.google.se/imgres?imgurl=http://img2.timeinc.net/people/i/2008/cbb/galleries/highchairs/Ikea_Antilop.jpg&imgrefurl=http://www.people.com/people/celebritybabies/gallery/0,,20220290_20497609,00.html&h=400&w=400&sz=35&tbnid=S5-6aLpSUsIYZM:&tbnh=124&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3DIKEA%2BAntilop&zoom=1&q=IKEA+Antilop&hl=sv&usg=__UZqJ-7qSByH4UZYRwKF_pq7JgOk=&sa=X&ei=mLjaTMavMI6SswaftqSGAQ&ved=0CDoQ9QEwBQ

Har du denna remmen?
  • Småtokig

Länken fungerade inte. Men googla IKEA antilop och klicka på bilderna. på en utav dem ser man remmen och då kanske du kan komma p åhur du ska kunna sätta fast den

• Ängeln 80

Ta loss den delen man reglerar längden med och trä från sitsen och ner och sätt därefter på spännet igen.

• YokohamaNr2
    Anonym (opraktisk!!!) skrev 2010-11-10 15:46:03 följande:

Fan vad jag är korkad

tusen tack för svar
    Ja Så har vi i alla fall och det funkar, det är lite finurligt att ändra längden på dem men det funkar!
  • Anonym (opraktisk!!!)
    t YokohamaNr2 skrev 2010-11-10 16:41:18 följande:
    Ja Så har vi i alla fall och det funkar, det är lite finurligt att ändra längden på dem men det funkar!

tror att jag låter det vara så då.
    Barnet kan inte krångla sig ur då? lite nojig för det

Småtokig:

jag kollade IKEAs bilder men fattade inte ändå..

Ängeln:
    tack för svar men det går inte att ta loss den delen man knäpper fast barnet med...?

jättetacksam att ni tagit er tid att svara, skäms över att inte kunna nånting

• Ängeln 80

Fast det är ju inte delen man knäpper fast som jag menar utan den andra.. Ett litet fästa som man reglerar längden med... Den går att ta bort på våran stol och dra igenom uppefrån och ner...

• Ängeln 80

Om du kollar på Ikea hemsida och kollar på den vita stolen så ser du fästena som hänger under stolen... Det 'r dem jag menar att du ska lossa på .

• YokohamaNr2
    Anonym (opraktisk!!!) skrev 2010-11-10 18:32:29 följande:

tror att jag låter det vara så då.
    Barnet kan inte krångla sig ur då? lite nojig för det

Småtokig:

jag kollade IKEAs bilder men fattade inte ändå..

Ängeln:
    tack för svar men det går inte att ta loss den delen man knäpper fast barnet med...?

jättetacksam att ni tagit er tid att svara, skäms över att inte kunna nånting

Faktum är att bältet inte alls är säkert, min första pojke hade inte en tanke på att försöka ta sig ur men min andra oj oj oj han fattade det direkt och kan lätt ta sig ur. Har några kompisar med den stolen som faktiskt har köpt en separat sele (en sån som man har i vagn som går över axlarna också) och satt fast på stolen. Så det kan vara en ide om du är nojjig.
Svar på tråden bältet till Ikeas stol???