Pasta- och kasslergratäng, recept någon?
Skulle vilja ha recept på en god, gärna krämig pasta- och kasslergratäng. Någon som sitter på något gott recept?
juwilo.blogg.se
Skulle vilja ha recept på en god, gärna krämig pasta- och kasslergratäng. Någon som sitter på något gott recept?
juwilo.blogg.se
Koka makaroner eller annan pasta, stek samtidigt ihop tärnad kassler, purjolök och champinjoner, salta och peppra. När pastan kokat så rör du ner creme fraiché, jag tar rätt mycket för att få den krämig. Krydda pastaröran med det du gillar, jag brukar ta tomatpuré, vitlök, salt, peppar, persilja och basilika.
Häll ner pastaröran i en ugnsform och sedan lägger du kasslerfräset ovanpå. Skiva 1-2 tomater som du lägger överst på gratängen och toppa med riven ost. Gratinera i ugen i 250º i ca 10min.
Koka pasta och stek strimlad kassler med rödlök och paprika.Lös upp en köttbuljong tärning i varmt vatten,blanda i creme fraiche och senap,salt och peppar.Blanda pastan,kassler och grönsaker.På med fraiche röran och lägg på ananas.Toppa med ost och in i ugnen i 250 grader.Rätt likt det andra receptet men ändå inte
http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=18554
vi brukar göra denna fast utan ädelosten för det gillar inte jag, men det e ju en smaksak.
Koka tagiatellie. Häll i en ugnsform. Tärna skinka alt kassler och blanda i . Häll i burkmajs. Häll i grädde, chilisås salt & peppar och kör en stund i ugnen.
Koka tagiatellie. Bena ur en grillad kyckling eller stek fileer. Blanda det i en ugnsform. Tärna en röd, grön & gul paprika och blanda i. Blanda grädde, salt & peppar och häll i. Kör i ugen en stund.
Koka valfri pasta. Tärna kyckling och skek en stund i panna eller ugnsform. Blanda kycklingen och pastan. Smula fetaost, hacka soltorkade tomater och basilika och blanda med grädde salt & peppar. Kör allt i ugen.