• Breathe Me

Hotellreceptionist-lön?? Vet nån på ett ungefär?

Hej alla!
    Som rubriken lyder.. Vet nån hur mycket man kan tänkas tjäna som hotellreceptionist?
    Jag ska på intervju i morrn och tänkte mest på om man måste lägga fram ett löneanspråk!
    Har jobbat inom hotell innan men det var utomlands, så jag vet inte hur det är här i sverige..

tack :)

• Svar på tråden Hotellreceptionist-lön?? Vet nån på ett ungefär?
  • 071001

Receptionsjobb är inte högavlönat direkt. Hur gammal är du? Beroende på det skulle jag lägga mig nånstans mellan 21-24000kr/mån.

• Breathe Me

Jag är 25. Har ingen relevant utbildning, men har många års hotelljobb bakom mig.

• 071001

Kolla på fackets sidor så kan du säkert se vad som är rimligt. Sikta högt!

• 071001

Tror att en normal receptionistlön ligger nånstans kring 19500-20000kr/mån.

• Breathe Me

Okej, tack. Får dra till med runt 20.000 om dom frågar. Iofs är ju allt bättre än att vara arbetslös :)

• 071001

Absolut och som sagt, sikta högre så får ni diskutera er fram till vad som är lämpligt.

• jådåsåatt

Vad är det för hotell? Min erfarenhet är att det skiljer sig ganska mycket, ju bättre hotell desstu bättre lön.
    Jag jobbar på ett Scandic i Danmark, där är väl lönen sådär och en som jobbar heltid har 24000 danska i månaden.

• Breathe Me

Det är en herrgård som ingår i countryside hotels. Ingen stor kedja.
    Jobbade på island förrut på ett mindre hotell och sen ett hotell som ingick i en kedja. fick ut mycket mer på det mindre hotellet, fast å andra sidan hade jag jobbat där längre..
    alltid så svårt sånt här! man vill ju inte dra till med för lite eller för mycket, hehe.

• jådåsåatt
    Breathe Me skrev 2010-11-10 13:36:16 följande:
    Det är en herrgård som ingår i countryside hotels. Ingen stor kedja.
    Jobbade på island förrut på ett mindre hotell och sen ett hotell som ingick i en kedja. fick ut mycket mer på det mindre hotellet, fast å andra sidan hade jag jobbat där längre..
    alltid så svårt sånt här! man vill ju inte dra till med för lite eller för mycket, hehe.
    Jag hade lagt löneanspråket högre än 20 000, bättre att sikta högt. Går du in med en för låg lön så tar det tid att få upp den sen.
    Du har ju som sagt flera års erfarenhet, klart det ska löna sig.
  • Breathe Me

Jo det har du rätt i. Bäst att säga vad man fått för lön tidigare kanske! Får se hur det går i morrn!

Svar på tråden Hotellreceptionist-lön?? Vet nån på ett ungefär?