• Anonym (???)

Tjock vit flytning vecka 36!!

Hejsan
    Är i vecka 36 och kände nyss hur det blev rätt blött i trosan (ursäkta detaljerna)

Satt på huk på golvet och plockade upp smutstvätt, har precis packat färdig bb-väskan, och då rann det alltså ut en jättetjock, jättevit flytning.. En stund innan det hände hade jag en förvärk (tror jag, magen blev hård och det kändes som mensvärk) men annars har jag mått prima.

Var det en vanlig flytning eller vad tror ni?

• Svar på tråden Tjock vit flytning vecka 36!!
  • Anonym (???)

Hjälp?

• Anonym (???)
    Anonym skrev 2010-11-10 13:42:28 följande:
    Slempropp?
    Ingen aning? Men har läst att den ska vara genomskinlig och väldigt seg, ev blodblandad?

Hmmm

Ingen som upplevt detta?
  • Anonym (???)

Jisses.... Haha! Ingen annan?

• Anonym (???)

PUFF ????

• Anonym

Joda, med förra barnet så kom min slempropp ut 2 veckor innan det var dags att föda. Den var stor, vit, lite genomskinlig och slemmig. Det är nog bara slemproppen.

• Maroschka

Jag tror bara på en helt vanlig väldigt ordentlig flytning.
    Mina slemmisar har iallafall vart riktigt sega, som tjockt genomskinligt snor.
    Har också massvis med extrema tjocka flytningar nu.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~Bebis 110106~
  • Anonym (???)
    Maroschka skrev 2010-11-10 21:07:00 följande:
    Jag tror bara på en helt vanlig väldigt ordentlig flytning.
    Mina slemmisar har iallafall vart riktigt sega, som tjockt genomskinligt snor.
    Har också massvis med extrema tjocka flytningar nu.
    Okej, tänkte bara om det var något att "oroa" sig över eller om det bara är en "vanlig" flytning.. Har ju inte haft en så kraftig flytning tidigare. Men detta var flera timmar sedan och kroppen har varit helt normal sedan dess
  • Anonym (???)
    Anonym skrev 2010-11-10 21:07:00 följande:
    Joda, med förra barnet så kom min slempropp ut 2 veckor innan det var dags att föda. Den var stor, vit, lite genomskinlig och slemmig. Det är nog bara slemproppen.
    Spännande! Men jag har ju några veckor kvar så jag vet inte jag, Ska göra ultraljud på fredag, kan man be dom kolla det då?
  • Anonym (???)

Alltså den var inte seg, den var vit som snö och krämig.... uff vad äcklig jag är nu....

• Maroschka
    Anonym (???) skrev 2010-11-10 21:10:50 följande:
    Alltså den var inte seg, den var vit som snö och krämig.... uff vad äcklig jag är nu....
    Just därför tycker jag inted et låter som slemproppen men såklart kan ju inte jag veta.
    Men den erfarenhet jag har och har läst om slemmisen så är den ju väl oftast riktigt seg som SLEM
    ~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~Bebis 110106~
  • Anonym (???)
    Maroschka skrev 2010-11-10 21:12:53 följande:
    Just därför tycker jag inted et låter som slemproppen men såklart kan ju inte jag veta.
    Men den erfarenhet jag har och har läst om slemmisen så är den ju väl oftast riktigt seg som SLEM
    Samma här, har också läst att den ska vara mer seg och genomskinlig.. Jaja, då kan jag nog släppa den tanken
  • Anonym

Oj förlåt, jag snabbläste bara TS. Med bägge mina barn har slemproppen alltid varit slemmig, så om det inte var det så skulle jag gissa på att det bara var en jäkligt stor vanlig flytning. Har haft sånna också, mindre trevligt, men väldigt normalt.

• Anonym (???)
    Anonym skrev 2010-11-10 21:38:27 följande:
    Oj förlåt, jag snabbläste bara TS. Med bägge mina barn har slemproppen alltid varit slemmig, så om det inte var det så skulle jag gissa på att det bara var en jäkligt stor vanlig flytning. Har haft sånna också, mindre trevligt, men väldigt normalt.
    Hehe Du har nog rätt i att det var en jäkligt stor vanlig flytning... Inte så trevligt nej
Svar på tråden Tjock vit flytning vecka 36!!