• Lill Malle

Hjälp !

Är det någon som kan hjälp mig snälla? jag har PCOS,och ja o min fästman försöker skaffa barn. är de någon som vet något tips? finns det något naturläkemedel man kan ta för att få igång ägglossning? är det någon som lider av samma problem som blivit gravid ändå? tack på förhand! Hjärta

• Svar på tråden Hjälp !
  • jarca

Hejsan Lill Malle,
    Fick min diagnos pcos för två år sedan, blev insatt på provera för att få igång menstruationen. Nu kommit till insikt att detta inte fungerar o bokat tid för fertilitetsundersökning. Rekomenderar att du tar kontakt med din gynekolog för att få hjälp. Du har inget att förlora. Lycka till!!
    MVH
    En som sitter i samma sits......

• Lill Malle

Tack snälla för ditt svar !
    jag ska göra en kamera operation i januari för har tydligen vätska bakom livmodern också :/ skulle försöka tills dess o sedan prata om detta då jag kommer dit. får se hur de går. hur gör dom på fertilitetsundersökningen :$?
    lycka till du med!!! skönt att veta att man inte är ensam! tillsammans är vi starka hehe {#emotions_dlg.flower}

• ArtISkin

Ät rosenrot. Det kan kicka igång saker och ting.

• Lill Malle

ja ,jag har hört att de e väldigt bra :) ska testa de! äter nu folsyra.min kompis åt de o blev gravid på typ 3 månader :P

• Ladycocos

Om man vill ha ägglossning så är det Pergotime som gäller!! Men ofta så ger man Provera för att starta upp en cykel eftersom man normalt vill starta med Pergotime på cykeldag 5....

Jag själv startar med Provera och äter sen Pergotime på dag 5 och 7 (ovanligt lite), det stimulerar fram en ÄL hos mig som sen (tyvärr) resulterar i en ny mens och så är jag åter i cykel med Pergo på dag 5..

Jag kollas med VUL på ca dag 12 för att se att det finns max 2 blåsor på tillväxt.. Efter det får jag själv kolla medägglossningsstickor för att hitta ÄL. Jag köper storpack från www.planera-graviditet.se för att inte ruinera mig....

Svar på tråden Hjälp !