• journalista

Till olika Ameliareportage sökes medverkande

Till många olika reportage i Amelia, Tara och M Magazine söker jag medverkande. Alla som intervjuas får godkänna texten före publicering. Foto tas av duktig fotograf. I vissa av reportagen ska de medverkande komma till fotostudio och då fixar en makeupartist smink och hår. Amelia betalar resan till Stockholm om du inte bor här. Mejla mig en kort beskrivning av varför du passar in i något av reportagen. OBS! Svara inte här på familjeliv, utan på: [email protected] Bifoga alltid ett telefonnummer där jag kan nå dig.

Med vänliga hälsningar / Hella Mörner, frilansjournalist

1. Tjej 30 – 40 år som fått livet tillbaka tack vare träning och motion
    Till ett reportage i Amelia Hälsa och skönhet sökes tjej ca 30-40 år som kom tillbaka till livet tack vare träning. Du kanske t ex var med om en olycka och kunde rehabilitera dig genom träning, trots att det såg mörkt ut. Eller du hade en osund livvstil och läkaren varnade för att du skulle dö för tidigt om du inte började motionera. Eller du hittade en väg ut ur missbruk tack vare träningen. 

2. Vit tjej som är ihop med en svart man, sökes till Ameliareportage
    Till ett reportage i Amelia, söker jag dig tjej - vit och max 40 år - som har en längre, stabil relation med en svart kille. Reportaget handlar om förhållanden som ibland möts av fördomar. Ni ska båda medverka både i intervju och på bild.

3. Inte utan min mamma!
    Tjejer 23 – 40 år som får mycket hjälp av sin mamma. Du kanske inte hade valt att skaffa fler barn om inte mamma funnits som hjälp. Eller mamma bor i samma hus och finns alltid till hands. Eller du vågade stara eget för att mamma lovade att hjälpa dig på något sätt. Ni ska båda medverka i reportaget.  

4. Du som har en 15 – 20 år yngre kille, sökes till Ameliareportage
    Till ett reportage om killar som är ihop med en mycket äldre tjej, söker jag par där tjejen är 15 – 20 år äldre och ni har varit ihop i minst 2 år. Ni ska båda medverka i reportaget.  

5. Du som varit dejtingberoende, sökes till Ameliareportage
    Till ett Ameliareportage söker jag dig som varit nätdejtingberoende – ett allt vanligare problem. Du kunde inte sluta dejta killar trots att du egentligen inte var intresserad. Eller du tyckte aldrig att någon dög. Eller hade alltid för många på gång samtidigt och stod inte ut när det var tomt i inboxen eller flört-smsen slutade komma.

Du ska ha kommit ur ditt beroende och kunna berätta både om det som var bra och dåligt med dejtandet. Du ska även vara med på bild och får självklart godkänna texten före publicering.  

6. Till ett Ameliarpeortage sökes tjejer 23 – 35, som säger nej till alkohol/shoppinghysteri/sex
    Till ett reportage i Amelia söker jag tjejer som säger nej till sådant som andra tar för självklart (eller är beroende av) Du kanske tycker att folk dricker för mycket, har tappat lusten helt att dricka och tycker det är roligare att vara nykter. (du ska inte ha varit alkoholist). Eller du avstår medvetet från sex en period för att du mår bättre av det. Eller du har slutat att ”lustshoppa” för att du tycker det är fel.

7. Tjej 23 - 40 år, som haft en kris med en kompis och blivit sams igen
    Till ett reportage i tidningen Amelia, söker jag dig tjej mellan 23 och 40 år, som haft en kris med en kompis. Kanske en av er snodde den andras kille? Eller den ena svek när den andra skilde sig men ni blev vänner igen. Eller ni startade ett företag ihop och blev osams...eller vad det nu kan ha varit för kris?  

8. Multikultifamilj sökes till reportage i M Magasin
    Till ett stort reportage om olika familjetyper för tidningen M Magasin, söker jag en familj med rötterna i olika kulturer. Ni ska ha nära band inom familjen - ni träffar era föräldrar ofta och umgås tätt med barn och barnbarn.

Vi kommer träffa och kort intervjua alla i familjen samt ta en gruppbild av er - det kanske blir en dotter eller son i 25-40årsåldern, mormor och morfar / famor och farfar, era barn och kanske någon syster. Eller vilken konstellation ni nu har på er familj... 

9. Tjej 40-50 år som skilt sig för andra gången, sökes till Tarareportage
    Till ett reportage i tidningen Tara söker jag kvinnor mellan 40 och 50 år som skilt sig / separerat för andra gången. Du ska ha barn i båda kullarna. Det ska vara du som ville skiljas denna gång, eller ett gemensamt beslut, Du ska alltså inte ha blivit lämnad av din man denna andra gång. Det ska inte vara en alltför eländig relation du bröt upp från andra gången - alltså inte med misshandel, hot eller missbruk.

Vi vill veta hur du orkat fatta beslutet att skiljas igen, med flytt, ekonomi, barn, med mera. Och hur det känns efter den andra separationen. Var det rätt beslut? Var det nåt du hade kunnat göra bättre i separationen? Eller är livet helt enkelt underbart?

10. Par som älskar varandras kroppar, sökes till Ameliareportage
    Par 23 – 40 år som tycker om varandras kroppar trots skavanker och ”överflödskilon”, sökes till Ameliareportage. Ni ska visa både kropp och ansikte på foton som tas av en mycket duktig fotograf i Stockholm. En makeupartist fixar hår och smink.

Detta är ett reportage som bygger mycket på bilderna som kommer bli vackra fast det inte är fotomodeller som medverkar. En kort intervju ingår och ni får självklart godkänna texten före publicering. Amelia betalar resersättning om ni inte bor i Stockholm.

11. Du tjej 23 – 40 som har en ”utseeendeskavank” sökes till Ameliareportage
    Du kanske har stora ärr eller födelsemärken i ansiktet, är hårlös eller något annat som syns tydligt och avviker från skönhetsidealet. Du har en kille / man och ni ska båda medverka i reportaget som kommer publiceras i Amelia. Det handlar om att skönhet kommer inifrån och att äkta kärlek inte har med utseendet att göra.

12. Tjej som haft problem med svärmor sökes till tidningsreportage
    Till ett reportage i Amelia söker jag tjejer i åldern 25 – 50, som har haft en jobbig relation till sin svärmor. Relationen till svärmor ska dock ha blivit bra och jag vill intervjua er båda om problemet och hur ni kom över det. 

13. Tjej 40 - 53 år som haft problem med tonårsbarnets datorspelande, till Tarareportage Till ett reportage i tidningen Tara söker jag en kvinna som haft problem med tonårsbarns Tvspels/datorspelande. Barnet (oftast söner, ju) ska ha varit spelberoende och du har blivit medberoende och inte kunnat få stopp på hans spelande. Kanske han eller ni båda gått i behandling och nu kan berätta om hur det var förut.

Det är önskvärt men inte nödvändigt att ni båda ställer upp på intervju och bild. Ni får självklart godkänna texten före publicering.

• Svar på tråden Till olika Ameliareportage sökes medverkande
  • M C

Vore roligt att vara med men jag är tydligen på tok för normal. *suuuuck*

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
Svar på tråden Till olika Ameliareportage sökes medverkande