• mariaaoo

Konstig känsla i magen...

Följande inlägg är eg skrivet av någon anonym, men jag känner nästan exakt likadant och har kopierat detta för att se om någon fler har likadant eller vet vad det rör sig om? Jag fick mitt barn för drygt 4 månader sedan.

"Sedan ett tag tillbaka har jag en skum upplevelse i magen, starx ovan till vänster om naveln. Det är som det "skuttar till" och det känns som om en muskel krampar till eller som om det kommer några sparkar som man är gravid ni vet. Jag är INTE gravid (en fysisk omöjlighet).

Undrar detta är?

Blev lite nojig och läste på om aortaaneurysm som kan ge en pulserande obehagskänsla just i navelplanet.

Det känns precis som när hjärtat bultar till och gör ett några extraslag -samma känsla fast i magen. Upplever ock inga extraslag då det här i magen kommer.

Det enda jag kan komma på är rimligt är att ngn bukmuskel krampar till....

Men varför?

Har också en brännande känsla i muskulaturern just där ibland. En sträckning efter jag burit mitt barn?

Tycker det är pinsamt söka sjukvård men oroar mig lite ...och tycker min oro är lite pinsam, men det finns där."
  • Svar på tråden Konstig känsla i magen...
  • mariaaoo

****************************************************************************************************************************

• TokDoris

Jag har också haft så, ingen aning om vad det är

Svar på tråden Konstig känsla i magen...