• Anonym (Ina)

Nån som använt Veet hårborttagningsvax i ansiktet ?

Hur funkade det för dig ?

Hur ser hårstrånen ut när det börjar växa igen ?
    krävs det en antal längd på att det ska funka att vaxa ?  hur ofta kan man vaxa ?

Menningen är att prova för mår så dåligt av dessa hårstrån i ansiktet , men vet inte om jag vågar ..

• Svar på tråden Nån som använt Veet hårborttagningsvax i ansiktet ?
  • Anonym

det går jätte fint att använda  veet, jag använder det till polisongerna och det tar fler veckor innan de kommer igen.=)  
    Lycka till 

• Anonym

Jag glömde att säga att du inte behöver så långa längder och du kan göra det ofta om du vill, men det behövs inte håren växer inte  tillbaka så tjocka

• Anonym (Ina)

Är närvös över att jag kommer se destå värre ut i ansiktet när man väl har  " vaxat "

Menar då hårstrånen börjar växa blir det svart prickar , gemför med typ hår på benen !=?
    när de börjar växa ut ..

Kan man då direkt vaxa så snabbt man ser att håren börjar växa eller måste man vänta tills de är en viss längd .

är helt deprimerad ang detta .

• Anonym (Ina)

har hört sådant att om man än gång /rakar/vaxar/använder pinsett osv så blir allt destå värre men detta kanske då är bara prat .

• Anonym

Det finns ju även hårborttagningskräm som man kan använda om man vill ta bort "mustasch". Jag får även noppra hår på hakan.

Det är supertrist och I HATE IT. Har dock inte pengarna för tillfället att göra laserbehandling för längre borttagning...

Hur håren är väldigt varierande. En del är ju ljusa, en del mörka, en del har grovt könshår, en del bara fjun... =)

• Anonym

När du har vaxat, så är ju håren borta. Du ska bara vara noga med att inte sminka dig direkt med puder eller liknande, det kan bli lite irriterat då.

Det är super enkelt att vaxa, du ska använda remsorna och inte krämen, krämen lämnar svarta rötter.
    prova lite på sidan vid polisongen, så kan du se hur del blir 

• Anonym

Du kan faktisk märka lite själv när det är dags att vaxa igen utan att det syns.
    jag hade en inte så synlig polisong (enligt mig själv då, dock inte sambon)  så jag provade veet och det blev jätte fint. Jag var lite osäker på om jag skulle göra det i början , men till slut så gjorde jag det och nu gör jag det lite då  och då, Jag ska kanske tillägga att jag är mörkhårig.

• Anonym (Ina)

Ska ta o prova , värre lär de ju iallefall inte bli , förstår inte att man kan må så dåligt av lite otrevlig hårstårn i ansiktet.
    föresten dum fråga men gör det ont med vax i ansiktet ?  kan tänka mig att det känns en hel del  .

menningen var att gå o ta laser behandlig men kostar en massa om detta nu kommer funka så
    är det ju lätt att göra då o då.

Nån som vet om de ät just dessa vax de använder på salonger ? menar när de vaxar i ansiktet ?

• Anonym

Ja, det gör lite ont i några sekunder, men vilken vaxning gör inte det? Men det är helt klart värt det!
    Jag vet inte om det är samma vaxning som på salongerna, men jag tror inte det.
    Laser behandling kostar en förmögenhet och jag har hört att det fins risk för att få ärr, men det gäller i och för sig inte alla.

det här är i  alla fall det bästa jag har provat och jag har provat andra produkter tidigare på ben och under armarna...aj, aj, aj under armarna säger jag bra.

Jag tycker att du ska ta och prova. 

• Anonym (Ina)

Tack för alla råd o inlägg ..
    Det tog några dar att få mod att vaxa i ansiktet , men nu  är jag hur nöjd som helst , slippa dessa hårstårn i ansiktet ..

Funderar över varför jag gått o mått dåligt av att ha hårtsåren så här länge ..

hur länge brukar man va röd efter man vaxat ?

Svar på tråden Nån som använt Veet hårborttagningsvax i ansiktet ?