• Anonym (Blixten)

Känsla av elstötar i hjärnan

Undrar om någon annan känt som om att det blixtrar till i hjärnan? Vet att det kan bli så efter man slutar med ssri, men jag trappade ner jätte länge och slutade helt för 10dar sen. Detta började idag och hände 8-10gånger. Gör inte särskilt ont men väldigt obehagligt. Någon med erfarenhet??

• Svar på tråden Känsla av elstötar i hjärnan
  • Anonym

Så har /känner jag med det. Jag har inte kunnat förklara hur det känns mer än att det känns som om en stöt går genom huvudet. Men du beskriver det precis som det känns =) Jag slutade med citalopramen för 2 månader sen men känner det än. Inte så mycket nu som i början. =)

• Anonym

Jag kan få sådär ibland. För mig har det med nackspänningar att göra tror jag... Kommer som ilningar på ena sidan av huvudet (känns som om det är inne i hjärnan men där har man ju ingen känsel). Brukar gå över efter ett tag. Ibland på ngn timme och ibland några dagar... 

Det är läskigt och jag blev hur rädd som helst de första gångerna. Är mer van nu men kul är det inte ändå... 

• Shasti

Ja, man kan få sådana symtom av ssri, både vid in- och utsättning. Men prata med din läkare för säkerhets skull.

• Anonym (hu)

Jag kan också få sådär ibland, på höger sida av huvudet dock, vid tinningen, gör rätt ont...

Däremot slutade jag med ssri för typ 4 år sen så det låter konstigt att det skulle sitta i än...

• ingvild01

Jag tror detta är rätt så vanligt när man slutar med ssri, har upplevd detta själv, jag hade även samma känsla i huvudet o ut i kroppen ifall jag glömde min ssri nån dag.

• Anonym (Blixten)

Tack för era svar, skönt att höra att jag inte är ensam om detta.

• Linda Nök

Jag har det ibland och hade det även när jag åt min medicin. Första gången blev jag livrädd men nu tycker jag konstigt nog att det är ganska skönt. Har bara fått det när jag lagt mig för att sova och det kommer aldrig mer än en stöt/blixt per dygn.

För mig sitter dom alltid mitt inne i huvudet och förutom att det känns som om man får kortslutning i en millisekund så kan jag höra/känna ett sprakande ljud och "se" ett ljusfenomen (precis som ett blixtnedslag) inne i skallen. Får lite känslan av att det är några nervtrådar som brinner upp. Mystiskt är det iallafall.

• Daga

Detta är ett mycket välkänt utsättningssymptom när det gäller ssri och snri.

Svar på tråden Känsla av elstötar i hjärnan