• grönräv

Huskur vid urinvägsinfektion?

Hej!
    Tror tyvärr att jag har en begynnande urinvägsinfektion och kan inte ta mig till vårdventralen imorgon.
    Har någon här en huskur som kan hjälpa måntro?

Dricker massa vatten för tillfället.. har bett killen att handla citron och tranbärsjuice

• Svar på tråden Huskur vid urinvägsinfektion?
  • LindizJ

köp tranbärskapslar på hälsokost......botade mitt sist jag hade det. svindyra men de hjälpte!!

• Veritas18

Japp de e dyra. Har hört nånting om gullriste här i FL också. Finns också på hälsokost.

• grönräv
    LindizJ skrev 2010-11-10 21:36:50 följande:
    köp tranbärskapslar på hälsokost......botade mitt sist jag hade det. svindyra men de hjälpte!!
    vad kostar de ungefär då? tackar för tipset!
  • Caroline L

Drick en massa vatten, då kissar du mera och bakterierna sköljs bort. Finns väl egentligen inget som säger att tranbär hjälper.

• Tizzan

De här har jag hört och försökt:
    Drick 2 liter vatten på Max 10 minuter (skit svårt har själv lyckats på minst 15 min)
    Vänta i 1 timme med att kissa.. Håll dig alltså en timme (omöjligt, 50 min va rekord)

Detta har funkat för mig (trots tiderna) och min mamma (höll sig 45 min)

VARNING: man får en vätskechock i kroppen och kan få frossa och bli snurrig!!! Ta de lugnt och lyssna för gudsskull på kroppens signaler och magkänslan ;)

Sen har du nu druckit massa vatten redan men på längre tid så råder dig nog att börja mitt expriment när du inte redan e halvfull med vatten ;)

• Golvmoppen

Caroline L: Finns en finsk studie på att det har antibaktrielleffekt. Tyvärr kan jag inte referera, då jag inte kommer ihåg var jag läste det.

• LindizJ
    grönräv skrev 2010-11-10 22:11:39 följande:
    vad kostar de ungefär då? tackar för tipset!
    de kostar iallafall över 200 kr, men då var det en burk med 100 stycken i..tror man skulle ta en-två tre gånger om dagen
Svar på tråden Huskur vid urinvägsinfektion?