• Anonym (orolig)

Knöl i näsan, HJÄLP!

Jag upptäckte idag att jag har en knöl ca 2 cm in i högra näsborren, som är hård och stor som en mindre ärta ungefär. Det är ingenting som egentligen stör mig, mer än att jag funderar på ifall detta kan ha att göra med min nästäppa jag inte blir av med. Den ömmar nu, men gjorde det inte när jag upptäckte den så jag har väl varit där med topsen för mycket och känt på den, nojig som man är...

Kan någon ha nån aning om vad detta kan vara? Jag kan inte minnas om jag har känt den där förut. Jag är extremt nojig av mig som person och sånt här gör inte oron och nojandet bättre precis

• Svar på tråden Knöl i näsan, HJÄLP!
  • Anonym (orolig)

Ingen som kan lugna en orolig själ?

• Anonym (orolig)

Som sitter så långt in i näsan, är det ens möjligt?

• Anonym

Det låter som en polyp. Kolla upp hos läkare, har du tur får du bort den med cortison-spray, annars kan man operera. Inte alltid operation hjälper dock, jo det försvinner men kan komma tillbaka. En del får ta cortisonspray hela livet för att hålla polyperna borta.
    Det är ofarligt, men kan säkert vara irriterande pga nästäppan.

• Anonym (snok)

Väcker liv i den här tråden. =) Jag har nämligen också upptäckt en hård liten knöl typ 1 cm in i näsan. Stenhård. Har läst lite om näspolyper och såvitt jag förstått ska de vara vätskefyllda? Det är inte den här grejen...

Man undrar ju lite vad det kan vara om det inte är en näspolyp...

Svar på tråden Knöl i näsan, HJÄLP!