• joi

Hur räkna ut BIM efter ÄL, när börjar man räkna?

ÄL-test positivt 31/5+1/6. antar att man utgår från första dagen det är positivt och sedan att det är 12-16 dagar fram till BIM, men när börjar man räkna?
    Börjar man räkna den dagen man tror at man har ÄL och räknar man med den dagen. Om man gör det och jag ev hade Äl 1/6 eller 2/6 så borde jag ju vara på dag 16 resp 17 efter ÄL om man räkar med den dagen då ÄL är.
    Lite krångligt kanske, men nervös för jag har haft som mensvärk i ca 1 1/2v och hela tiden trott att mensen varpå G, men inte ett spår av den, lite konstig känsla i brösten från och till, men ej hela tiden, mått lite småilla, kissat något mer än vanligt.

Snälla någon som kan hjälpa mig att reda ut detta och hur man räknar. Har lite oregelbuden mens sedan tidigare, men har fått svar här på FL att det är Äl som styr mensen och att den ska komma efter 12-16 dagar efter ÄL.

• Svar på tråden Hur räkna ut BIM efter ÄL, när börjar man räkna?
  • maj72

När ÄL-test visar positiv så släpps ägget cirka 12-36 timmar efter dvs om du tar 1:e juni och adderar 36 timmar och från den tiden 16 dagar, då senast bör du ha BIM dvs senast den 19:e juni bör du få BIM.
    Jag skulle vänta till lördag och ta sedan ett test. Dina symptomer låter ju lovande, men man vet ju aldrig.
    Lycka till

• joi

utgår man inte med 24-36h från första dagen som det er utslag?

Svar på tråden Hur räkna ut BIM efter ÄL, när börjar man räkna?