• MissSummer

Vad för lyxiga matredskap kan man ge bort till en matlagningsintresserad?

Jag ber er om hjälp eftersom jag själv har noll koll på köksredskap.

Jag efterlyser lyxiga matlagningsprylar som är användbara för en matlagningsintresserad? (Obs, bara mat, inte bakning)

Så alla härinne som är det - ponera att ni inte har några bra köksredskap alls, vad skulle ni då vilja ha?
    Oerhört tacksam för tips!

• Svar på tråden Vad för lyxiga matredskap kan man ge bort till en matlagningsintresserad?
  • Veritas18

Set dyra knivar typ Global eller något från Jamie Oliver Tefal serie (stekpannor och kastruller), vinkaraff.. ja, bara gå in på Cervera och kolla där.

• Tant Groda

Mina man är kock och det som han dreglar mest över det är nog knivar av ett spec. märke som jag inte kommer ihåg vad de heter.  En kitchenaid stod högt på önskelistan

• Carro W

Jag skulle vilja ha tallriksvärmare, om det nu kan räknas som lyxiga redskap.

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Veritas18
    Tant Groda skrev 2010-11-11 09:58:38 följande:

Mina man är kock och det som han dreglar mest över det är nog knivar av ett spec. märke som jag inte kommer ihåg vad de heter.  En kitchenaid stod högt på önskelistan

Anders Petter, Global, Bakaryd, Satake, Anders Petter?

Åhh håller med honom.. jag dreglar jag med! haha
  • Hoppfull84

en mandolin? ska farsgubben få i julklapp iaf, supersmart hjälpmedel i köket, tallriksvärmare är också bra tips. en automatisk såsrörare( man ställer den i kastrullen så går den runt av sig själv, fiffigt).
    en elektrisk pepparkvarn med inbygd lampa (fånigt men lite skoj)

• Tant Groda
    paulii skrev 2010-11-11 10:04:31 följande:
    Anders Petter, Global, Bakaryd, Satake, Anders Petter?

Åhh håller med honom.. jag dreglar jag med! haha
    Nä, jag har för mej att det inte är global, även om han dreglar över dem oxå.
  • humma

Jag önskar mig en sauteuse!! Dyr men vilken "kastrull". Lycka är det med en bra sauteuse. (Kökslycka iaf )

• Bedelia

Timbal för snyggare uppläggning, samt en ordentlig sprits i samma syfte, annars håller jag med ovanstående - knivar, tallriksvärmare står högt i kurs. Ett värmeskåp hade jag önskat mig tex med det är kanske aningen udda.

Vill man köpa något billigare är finare oljor, smaksatta oljor, lite tryffel, unika kryddor, finare balsamico etc ett hett tips!

Svar på tråden Vad för lyxiga matredskap kan man ge bort till en matlagningsintresserad?