• lillsnurpan

snabbt svar: Hur göra inbjudningskort till ett disco, skulle du bjuda 30 st? Var drar du gränsen, vilka bjuda och inte?

Min dotter fyller 6 år, vill göra disco då hon fyller vill bjuda hela klassen 25 st och sedan kompisar som hon leker med, ca. 30 st. Brukar ni låta syskon vara med på disco, syster 4 år. Tänkte sätta upp lite discolampor och lite discomusik samt hamburgare med bröd samt chips/popcorn ev. lek låter detta bra?
    Förslag på discoinbjudan, vill göra korten själv?

• Svar på tråden snabbt svar: Hur göra inbjudningskort till ett disco, skulle du bjuda 30 st? Var drar du gränsen, vilka bjuda och inte?
  • neele

Klart ska systern få vara med Annars tycker jag 30 sexåringar låter ganska mycket! Ska föräldrarna vara med? Jag skulle nog bara bjuda tex. tjejerna/de hon umgås med mest i klassen, samt de andra lekkompisarna.
    Annars låter det bra, men tänk på att köpa tillräckligt av allt Och skriv i inbjudan att de ska säga till om någon är allergisk, så du kan köpa något till den också

• Miss Lau

30 barn låter väldigt mycket, om ni inte ska hyra en anpassad lokal för discot. Jag hade bjudit barnets kompisar och försökt begränsa det till max 10 st gäster. Min erfarenhet är att det blir roligare för alla.

Om lillasyster ska vara med eller inte tycker jag att födelsedagsbarnet ska få vara med och bestämma.  Mina barn brukar inte vara med när syskonen har kalas för kompisar och jag ser ingen självklarhet i att de ska få det.

Hamburgare och popcorn låter utmärkt

• hjohanna

När min dotter fyllde 6 pr så hade hon disco.
    Bjöd kanske30 st men bara 20 som kom. Vi bjöd på korv i bröd istället eftersom detär smidigare.
    Gicksuperbra och är övertygad att det hade gått bra med tio st till oxå.
    Vi var 4 vuxna dock,styv föräldrar..

Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • lillsnurpan

Tack för alla svar, hon ska på 2 kalas till två 6-åringar vad köper ni till dem presnttips tack, hur mycket köper ni för?

Svar på tråden snabbt svar: Hur göra inbjudningskort till ett disco, skulle du bjuda 30 st? Var drar du gränsen, vilka bjuda och inte?