• Anonym

Gravid vecka 15 men det syns inget o känns inget...

Jag är gravid i vecka 15 och jag känner mig verkligen ogravid! Visst har jag lite "småkrämpor" då och då, men det känns inte värre än när man hade mens tex... Det är mitt andra barn och magen känns bara mjuk och man måste anstränga sig om man ska se att det är en gravidmage och inte bara "för mycket kakor" Med kläder på tycker jag inte att det syns nånting...
    Fler i min sits som kan lugna mig lite?
    Man kan ju tycka att man skulle vara mindre nojig med andra barnet men så är det inte alltså för mig tyvärr...

• Svar på tråden Gravid vecka 15 men det syns inget o känns inget...
  • På Riktigt

Jag kände precis likadant när jag va i vecka 15. Min mage dök upp från ingenstans i vecka 20 och jag kände inte några sparkar förrän i vecka 23. Du behöver inte oroa dig för nåt Hoppas jag kunde lugna dig dig lite. Lycka till med graviditeten!

• Anonym (lugn)

heej..
    Jag tror inte du behöver oroa dej. den växer nog snart så att du får växt verk i magen ska du seFlört
    det är ju olika för alla när och hur mycket magen växer. du kan nog vara lugn:D

• Anonym

Jag är i v 14 med 3e. Förutom mitt jäkla illamående dygnet runt så känner inte jag mcyket heller! Lite att den kan vara spänd när jag är nyvaken o kissnödig på morgonen. Magen är ju den "vanliga" kakmagen och jag tror att det är just denna mage jag kommer ha i flera veckor framöver förutom att den kommer runda till sig lite

• trollmammsis
    Anonym skrev 2010-11-11 12:18:57 följande:
    Jag är i v 14 med 3e. Förutom mitt jäkla illamående dygnet runt så känner inte jag mcyket heller! Lite att den kan vara spänd när jag är nyvaken o kissnödig på morgonen. Magen är ju den "vanliga" kakmagen och jag tror att det är just denna mage jag kommer ha i flera veckor framöver förutom att den kommer runda till sig lite
    Hmm jag skulle inte posta detta anonymt
  • Anonym

Tack för att ni är snälla o lugnar ner mig lite Vill ju kunna njuta av graviditeten och inte behöva gå runt och oroa mig...

• Little Star

fasen var glad så länge du e liten å kan ha dina egna kläder..jag börkade inte känna lill*n i magen förrän vecka 23..och det e nu som först jag har fått mage(e i v 30) på min profilbild är jag i vecka 27..
    massa andra krämpor har man ju dock haft som illam¨åande...som sitter i nu med.. 

• trollmammsis
    Little Star skrev 2010-11-11 12:21:43 följande:
    fasen var glad så länge du e liten å kan ha dina egna kläder..jag börkade inte känna lill*n i magen förrän vecka 23..och det e nu som först jag har fått mage(e i v 30) på min profilbild är jag i vecka 27..
    massa andra krämpor har man ju dock haft som illam¨åande...som sitter i nu med.. 
    usch mår du illa än   kommer nog bli samma för mig *suck*  din mage i v 27 ser ut som min fast min e min vanliga tjockmage och om fleeera veckor kommer den nog bli rund, men inte så mycket större.
    Dock så märker jag att jeansen spänner om jag sitter ned med knappen stängd.
  • Lauras Värld

Jag förstår din oro. Är med gravid med min andra å är i vecka 15 å känner verkligen ingenting. Inga ömma bröst, inget illamående, inget extra sug efter nåt, inte kissnödig å självklart ingen mage.

jag gjorde faktiskt som så att jag bokade in ett tidigt ultraljud när jag va i vecka 12.
    Och där såg man den här lilla varelsen i magen. Man såg hur hjärtat slog. Kändes så mycket bättre efter jag hade sett detta.

Så nu vet jag att allt är normalt där inne, än så länge iallafall.

Jg tycker inte att du ska oroa dej, utan njut istället av tanken på att du faktiskt är gravid=)

• Anonym

Ts, jag känner precis som du. Jag är i dag på v.17+5 och jag använder mina vanliga kläder i stl S. Jag ser ut som jag ätit lite mycket kakor bara runt magen och jag väger 58 kg.

Jag har haft en lätt graviditet, inte mått illa, har inte ont osv. Vissa dagar glömmer jag att jag är gravid. Dock har jag känt mitt barn sparka vid flertalet tillfällen så jag vet ju att den finns där inne och förhoppningsvis mår bra.

Jag försöker se positivt på saken. Det är skönt att inte vara stor och tung och med en mage som sticker ut. Jag jobbar dessutom på en arbetsplats med 80 procent män och där vill jag inte vagga runt med stor mage och tunga bröst

• Irit

När jag var till BM vecka 13 sa hon att "nu kommer en tid då du troligtvis inte kommer känna dig gravid alls. Allt kommer vara lugnt och normalt, precis som vanligt, och då är det normalt att kvinnor börjar tvivla på om de verkligen är gravida", och det stämde med mig och med de flesta andra jag pratat med också! Så oroa dig inte, det är helt normalt att känna så, det gör de flesta  Solig

• Diddi87

Jag är idag i v.22+0 och använder forfarande mina vanliga kläder, (jeansen är jobbiga att sitta i bara)
    Började känna "liten" i magen på riktigt för 2 veckor sedan. Har nästan ingen mage men "liten" syns tydligt nu utanpå magen när h*n vänder sig där inne.. När jag var i v.15 kände inte jag heller något över huvudtaget förutom lite bättre aptit. Visserligen är detta vårat första barn men tror inte du behöver oroa dig =)

• The past is now

Det där känner jag igen från tidigare graviditeter. Helt normalt har jag fått veta, så andas ut och njut!

Svar på tråden Gravid vecka 15 men det syns inget o känns inget...