• Sense of happiness

Får din 8 åring gå på bio själv?

Hej! När min dotter fyllde 8 år förra veckan så fick hon två biobiljetter av sin kompis i födelsedagspresent. Nu vill hon bjuda med sin bästa vän på bio, själva. Vet dock inte om man kan släppa två 8 åringar själva på bio. Vi bor på landet så om vi skjutsar de in till stan till bion och sedan hämtar när filmen är slut, går det för sig? Eller är 8 år för tidigt för att släppa dem lös på en biograf? Hur gör ni andra?

♥ Isabelle ♥ Linnea ♥ Jonathan ♥ Nathaniel ♥ Vincent ♥
  • Svar på tråden Får din 8 åring gå på bio själv?
  • Mamma Maria

ABSOLUT INTE!! INTE EN CHANS!!
    Vad tänker du med? Vad som helst kan ju hända!!

• Halkatla

Jag skulle nog kunna låta dem se filmen själva, men jag skulle följa med ända tills det var dags att gå in och riva biljetterna, och så skulle jag vänta på dem utanför när filmen var slut.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Mollyland

Jag hade nog köpt en biljett till mig själv också.... kanske några rader bakom eller nåt så får de ju känslan av att gå sjäva.

• Halkatla

Vad säger kompisens föräldrar?

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Honey Bottoms

Jag gick på bio själv med en kompis när jag var runt 7 tror jag men hon var visserligen 3 år äldre än mig.

• elovesj

Puffar!
    Vill höra tankar jag med..... Rent spontant så skulle min tjej klara det, men det är mycket hon kan klara av som hon ändå inte får =).
    Tanken som slår mig är, OM hon blir rädd? Och ingen är där.....

Jag hade inte lämnat biografen iaf... Men 8 år är ju inte pyttelitet direkt

• Empiiis

Jag fick gå själv med en kompis. Men det var lättare för våra föräldrar då vi bor i storstad där dem kunde aktivera sig i närheten under filmen. Men dem skjutsade oss och var med in till biografen så vi fick rätt platser. Dem fick också gå in och möta oss efteråt.

Men det där med att köpa en biljett till dig själv låter kanske som en bra idé.

• Halkatla
    elovesj skrev 2010-11-11 15:01:41 följande:
    Puffar!
    Vill höra tankar jag med..... Rent spontant så skulle min tjej klara det, men det är mycket hon kan klara av som hon ändå inte får =).
    Tanken som slår mig är, OM hon blir rädd? Och ingen är där.....

Jag hade inte lämnat biografen iaf... Men 8 år är ju inte pyttelitet direkt
    Du tror inte att hon bara håller för ögonen då? De lär väl inte bli insläppta på en film som inte är barntillåten?
  • Pickeli

Nej jag hade följt med, tycker det känns för ungt. Möjligtvis att jag skulle sitta på ett fik i biolokalen (om det finns) så jag hade koll på dem när de kom ut osv.

Google it!
  • elovesj
    Halkatla skrev 2010-11-11 15:03:05 följande:
    Du tror inte att hon bara håller för ögonen då? De lär väl inte bli insläppta på en film som inte är barntillåten?
    =) Min flicka kan bli påverkad även av barnfilmer. Ex Bambi när hennes mamma dör...
    Då pratar jag ju inte om de 4 x 10 min Spöket Laban filmerna... Eller Mamma Mu...
Svar på tråden Får din 8 åring gå på bio själv?