• BlirSnart85

Kinesisk akupunktur vid barnlöshet?

Nån med erfarenhet och som har testat akupunktur for just detta??

Jag och min man har nu försökt i över 1,5 år, båda är helt friska..(så säger utredningen vi gjort iaf) Tycker det är dags med en liten gravidmage nu;)

Det blir snart, vi vet bara inte när..
  • Svar på tråden Kinesisk akupunktur vid barnlöshet?
  • BlirSnart85

Ingen?

• mumwannaB

Jag har ingen enorm erfarenhet men jag gick på min första behandling i onsdags och jag är helt såld. Jag tror och hoppas verkligen på detta.

Vi har precis som ni försökt drygt 1.5 år och de hittade inga fel under vår utredning. Vi har fått en remiss för ivf men jag kände att jag började känna mig nere och behövde hitta ett nytt hopp under tiden vi väntar. Nu hoppas jag naturligtvis att vi med hjälp av den kinesiska fertilitetsbehandlingen ska hinna bli gravida på vanlig väg innan det blir dax för ivf.

Min akupunktör såg svagheter i min kropp men tror att det går att få kroppen i form för en graviditet på några veckor. Så nu proppar jag i mig kosttillskott och örter, försöker följa hennes råd och ska på nästa behandling på tisdag.

• Dimitra

Jag har ingen erfarenhet av akupunktur men vill ändå berätta att många av de "helt friska" får sin diagnos under en IVF. Vid vanlig barnlöshetsutredning testar man aldrig äggens skick, befruktningsduglighet, slemhinnetillväxt (även om det görs VUL för att titta), etc. Kort sagt, oförklarlig barnlöshet kan få sin förklaring ändå

Lycka till med akupunkturen, håller tummarna för att du ska slippa IVF-karusellen

The Dimitra universe.
  • BlirSnart85

mumwannaB, spännande!! Jag har tid på torsdag, tänkte innvänta BIM först..man har ju alltid ett lite hopp på att det har tagit sig;) (Körde spolning för två veckor sen). Var det din läkare som rekommanderat IVF? Min läkare sa at vi fick försöka ett tag till, men vet inte riktig hur länge vi ska försöka för det är dags.. Man får ju köa i det "oändliga" när det gäller IVF känns det som. Hoppas det tar sig istället;)

Dimitra, tack för ditt svar! Hoppas dog jag kommer bli gravid före en evt IVF-karusell:)

• mumwannaB

Japp, det var läkaren som tog initiativ till att skicka remissen. För henne var det helt naturligt att det var nästa steg, ibland har man inte tid att vänta på naturens gång :) Precis som Dimitra skrev så är ju inte utredningen helt fullständig heller.
    Det kanske är åldern som spelar in ang våra läkares olika svar. Efter 30 dalar ju fertiliteten stadigt och vi vill gärna hinna få flera barn. Om det inte har tagit sig till våren för er hade jag nog iaf försökt få komma vidare.

Lycka till på torsdag! Jag inväntade oxå BIM. Det är fantastiskt hur hoppet finns där innan BIM månad efter månad. Annars hade folk nog inte orkat hålla på att kämpa år in och år ut.

• fågelblå

Hej!

Jag testade akupunktur inför mitt tredje ET. Hade alltså två ET och tre FET i baggaget innan vi körde igång. Gick väl två ggr i veckan under den tid då jag sprayade och tog mina sprutor. Tyvärr kunde vi inte ordna akupunkturbehandling precis innan och efter själva återförandet av ägget sen vilket skulle ha varit det ultimata. Mitt tredje ET lyckades tyvärr inte heller. MEN fick elva ägg til frysen efter behandlingen och nu är jag gravid i v 31 med tvilingar!

Lycka till med era behandlingar och håller tummarna för att det ska lyckas för er!

• BlirSnart85

Tack så mycket!

Blev inget den här gången, så nu ger vi akupunkturen en chans! Försöker några månader till, sen läkarbesök om inget har hänt.

• mumwannaB
    BlirSnart85 skrev 2010-11-15 10:55:34 följande:
    Tack så mycket!

Blev inget den här gången, så nu ger vi akupunkturen en chans! Försöker några månader till, sen läkarbesök om inget har hänt.
    Hur gick ditt akupunkturbesök?
  • Zinfandel

Jag började på akupunktur i februari i år, först pga underproduktion i sköldkörteln men sen blev barnaalstrandet prioritet 1. Jag är 39 år och ruvar nu andra vändan. Det lyckades med andra ord inte första gången men jag får bra resultat, 9 ägg varav 2 till frysen som utmärkt klarade upptinigen och nu vilar i mig Skrattande. Jag har nu även nålar fastsatta i örat som jag trycker på under hela ruvningen. Inte vet jag men det känns bra. Utöver detta har jag börjat sova riktigt bra (mot 20 års dålig sömn), går plötsligt på toan och tvåar varje dag (mot tidigare var 2-3 dag), fått bättre cirkulation i kroppen och eksem som blivit mycket bättre - bara dessa resultat blir man ju glad över!

• vinterbebis12
    Zinfandel skrev 2010-11-22 20:01:29 följande:
    Jag började på akupunktur i februari i år, först pga underproduktion i sköldkörteln men sen blev barnaalstrandet prioritet 1. Jag är 39 år och ruvar nu andra vändan. Det lyckades med andra ord inte första gången men jag får bra resultat, 9 ägg varav 2 till frysen som utmärkt klarade upptinigen och nu vilar i mig Skrattande. Jag har nu även nålar fastsatta i örat som jag trycker på under hela ruvningen. Inte vet jag men det känns bra. Utöver detta har jag börjat sova riktigt bra (mot 20 års dålig sömn), går plötsligt på toan och tvåar varje dag (mot tidigare var 2-3 dag), fått bättre cirkulation i kroppen och eksem som blivit mycket bättre - bara dessa resultat blir man ju glad över!
    Kul! Var går du? Jag söker ett bra ställe i Stockholm
Svar på tråden Kinesisk akupunktur vid barnlöshet?