• Gaytjej

Ni som haft embryon i frysen till *syskonförsök* - hur har det gått?

Vänder mig till er som gjort syskonförsök med frysta embryon från det/de IVF-försök som ledde till ert första barn.

Omröstningen avser alltså inte FET efter ytterligare IVF-försök i syskonverkstaden. Förbrukade ni den första embryo-omgången men till sist fick syskon efter fler IVF-försök/på egen hand, så röstar ni på det näst sista alternativet!

Och om ni har en minut över så berätta gärna...
    ...hur många embryon ni fått till frysen och hur dessa har klarat upptiningen.
    ...om ni fått två 'eskmiåer' tillbaka eller bara en
    ...hur många IVF:er och FET:er som krävdes innan ni fick *första* barnet

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som haft embryon i frysen till *syskonförsök* - hur har det gått?
  • Jessa med 3

Vi lyckades på första IVF-försöket och hade sedan flera ägg i frysen, men lyckades på egen hand och behövde aldri använda dem.

• dazazz

Kan inte se omröstningen eftersom jag har iphone men vi fick sex embryon kvar efter vår första ivf. På själva ivf:en blev jag överstimulerad och det blev därför inget et men dock ett fet som ledde till en pojk. Hade som sagt sex embryon kvar sedan och det tog sig på första fet, är nu i vecka 38. Vid båda fet har första embryot klarat upptiningen.
    Fyra av våra embryon var frysta parvis, hade de varit tvungna att tina dem (vilket de ju nu inte var) hade jag velat ha tillbaka båda men det godkände de inte.

• Vickan I

Sonen blev till vid ET på första IVF-försöket. Fick fyra till frysen, har gjort tre misslyckade FET nu varav det sista blev missfall. En eskimå varje gång och de har klarat tiningen perfekt och sett toppen ut (blasocyster), tyvärr hjälpte ju inte det...

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Gaytjej
    dazazz skrev 2010-11-11 20:23:28 följande:
    Kan inte se omröstningen eftersom jag har iphone men vi fick sex embryon kvar efter vår första ivf. På själva ivf:en blev jag överstimulerad och det blev därför inget et men dock ett fet som ledde till en pojk. Hade som sagt sex embryon kvar sedan och det tog sig på första fet, är nu i vecka 38. Vid båda fet har första embryot klarat upptiningen.
    Fyra av våra embryon var frysta parvis, hade de varit tvungna att tina dem (vilket de ju nu inte var) hade jag velat ha tillbaka båda men det godkände de inte.
    Är det vanligt att man fryser dem parvis? Lite märkligt om de sedan inte tänker tillåta återföring av bägge, eller om man av ngn anledning inte vill föra tillbaka två så innebär ju 6 embryon i ert fall bara att man har 4 försök på sig...

Gratulerar till graviditeten - inte långt kvar till mål nu ju, spännande!
  • Gaytjej
    Vickan I skrev 2010-11-12 20:48:13 följande:
    Sonen blev till vid ET på första IVF-försöket. Fick fyra till frysen, har gjort tre misslyckade FET nu varav det sista blev missfall. En eskimå varje gång och de har klarat tiningen perfekt och sett toppen ut (blasocyster), tyvärr hjälpte ju inte det...
    Tråkigt =(
    Håller tummarna för nr 4!!
  • dazazz

Gaytjej, precis, jag tycker det är jättefånigt. Nu gick det ju bra ändå, eftersom det tog sig på första försöket nu igen så känns det som att återstående borde räcka till en eventuell trea. Vet inte om de gör det pga platsbrist eller om de har någon statistisk anledning...

Tack för grattis, känns underligt att det är så nära nu och faktiskt kan hända när som helst... Lycka till själv var du än är i processen, för någonstans antar jag att du är :)

• Gaytjej
    dazazz skrev 2010-11-13 10:42:23 följande:
    Tack för grattis, känns underligt att det är så nära nu och faktiskt kan hända när som helst... Lycka till själv var du än är i processen, för någonstans antar jag att du är :)
    Tack själv ! =)

Vi befinner oss i läget att vi funderar på syskonförsök... Men vi har inte satt upp något startdatum.
    Vi har 14 eskimåer i frysen, så skam vore ju ifall inte någon av dem kan gå hela vägen! Vet ej hur dessa är frysta (dansk klinik).
  • lindalita

Vi hade ett embryo i frysen efter vårt första IVF. Det klarade dock inte upptiningen så det blev inget syskon nu. Blir till att börja om från början igen...

• pp08

Jag blev gravid vid 3eIVFen. Det var också då första gången jag fick 2st. embryo till frysen.  I höstas skulle vi göra FET. 1a embryot som tinades var fortfarande fin 4-cellig men blev inte gravid. 2a embryot klarade inte upptiningen månaden efter.

Nu har vi gjort en ny IVF (total nr 4, 1a syskon IVF). Fick ingenting till frysen denna gång men fick 2st. tillbaka (ett 4-celligt och ett 7-celligt) Ruvar fortfarande, och har TD kommande vecka.

• Sniik

Jag har en son som kom till på vårat 1:a ivf-försök. Vi fick 2 embryon till frysen. Tinade upp ett och det var lika fint som då det frystes ner och igår så fick jag ett plus. Nu är det bara att hoppas att vi inte kommer behöva tina det sista embryot utan att detta plus stannar kvar hos oss.

• pp08

Det blev ingenting den här gången. Nog tur att jag valde tillbaka båda embryona. De skulle nog inte ha klarat infrysningen om de inte klarar färskförsök.
    Ingenting kvar i frysen, så det blir ett nytt IVF försök i januari. Förhoppningsvis det sista....

Svar på tråden Ni som haft embryon i frysen till *syskonförsök* - hur har det gått?