• principessan

Hur upptäckte du att ditt barn har diabetes?

Hur upptäckte du att ditt barn har diabetes? Hur gammalt var barnet? Har ni det i släkten? 

• Svar på tråden Hur upptäckte du att ditt barn har diabetes?
  • Längtarefterliten

Har inget barn som har det, men jag fick själv min diabetes för 2 år sen, då var ja 19-20. märkte de genom att jag var väldigt törstig, kissade väldigt mycket och extremt trött...

• GonzoQuest

Vår dotter debuterade när hon var 2 år.  Vi har ingen diabetes typ 1 i släkten.
    Extrem törst, mycket kiss, viktnedgång, min dotter fick bättre aptit, trött och slö. 

Om du misstänker diabetes sök vård direkt.  

• Nufsan

Jag undrar precis samma sak så jag puffar lite =)

Coonisgirl, min dotter är snart 3 år och har börjat dricka massor, hon vaknar om nätterna och dricker. Förut så var hon på G att bli torr om natten och nu är hon uppe och kissar och ändå så är hon blöt i blöjan. Hon har börjat äta bättre med mat, men dock har hon slutat med välling i samma veva så jag vet inte om det är därför hon äter bättre?!

Jag kan inte se att hon direkt verkar slö och trött, men hon hon ber själv om att få lägga sig om kvällarna så, där är hon iaf tröttare...

♥ღ♥ 4-barns mamma till tre prinsessor och en prins ♥ღ♥
  • Flickan och kråkan

Vi har börjat fundera lite här också......

Har en snart 3-åring som plötsligt börjat springa och kissa väldigt mycket/ofta.....vet inte om det mest är fler gånger eller om det är mer kiss. Dricker lite mer tycker vi även om det inte är onormalt eller särskilt mycket. Han är inte slö, men lite trött.....tunga blöjor på natten också vilket det inte var tidigare (ibland hade han torra nätter tidigare).....ingen storätare.

Vi har diabetes i släkten (typ 1). Frågade vår BVC-sköterska för ett år sedan om symtom och då var det just trötthet, törst och att blöjfria barn började kissa på sig igen nattetid. Vad gäller törst så sa hon att det var rejält....= klunka i sig glasvis.....det är vi verkligen långt ifrån.....

Får nog ringa och höra....

• Nufsan

Jag ska kolla hennes blodsocker idag hos en kompis som har diabetes. Vi har ingen möjlighet att komma till läkaren idag då vi har 5 mil dit, men så klart åker jag om jag ser att hon blir sämre...

Nu har hon inte druckit på 1 timme iaf... och inte kissat heller!

♥ღ♥ 4-barns mamma till tre prinsessor och en prins ♥ღ♥
  • Snäckan6

Jag är ju ingen expert, men båda mina barn har haft en sån period runt 3 års ålder, min systers dotter hade likadant och även ett par kompisars barn så jag tror inte att ni behöver oroa er.

Svar på tråden Hur upptäckte du att ditt barn har diabetes?