Hur snabb effekt av SSRI vid PMS?
Jag vill gärna höra andras erfarenheter av SSRI-preparat mot PMS. Jag har just ätit min första omgång av Citalopram mot PMS. Började 10 dagar före mens och fick mens i går. Tar 10 milligram.
Det jag undrar är om det verkligen kan fungera så bra som jag tycker att det gjorde den här första gången? Jag har mått ovanligt bra under dessa 10 dagar. Har inte varit arg eller irriterad en enda gång trots stress på jobbet och allt det där. Min sambo märker stor skillnad.
Frågor: Hur snabbt kände ni av effekten? Jag tyckte att jag märkte skillnad redan andra dagen.
Kan jag förvänta mig att det ska fortsätta så här bra? Hur har det fungerat i längden för er andra?
Alltså visst är det bra att det verkar fungera, men jag tycker att det har fungerat misstänkt bra och är rädd att det inte blir lika bra resultat framöver. Det har tagit lång tid för mig att erkänna att jag överhuvudtaget har humörsvängningar och ännu längre tid att komma fram till att det beror på PMS. Jag funderar på om jag kan uppleva någon slags placeboeffekt bara på grund av att jag äntligen har tagit tag i problemet och gått till doktorn.
Alla erfarenheter av SSRI och PMS emottages tacksamt.