• Krila

Få bort röklukt i garderober?

Har precis flyttat in till en lägenhet som jag hyr. I garderoberna där jag och dottern har våra kläder luktar det rök! Alltså inrökt av cigaretter.
    Skitäckligt!
    Hyllplanen är av spånskivor, så de går inte att skura ur heller.

Så tips???

• Svar på tråden Få bort röklukt i garderober?
  • 09Lias

ett glas med ättika.. jag har för mig att det funkar

• Modgun

Som ovan skriver så är ättika skitbra för att ta bort röklukt.
    Ta ett glas med ättika och ställ det i garderoben. Låt det stå tills röklukten är borta.

• Modgun

om ättikan dunstar bort innan röklukten försvunnit så är det bara att fylla på. Men jag rek att inte lägga in några kläder i garderoben innan röklukten är borta, då luktar ju kläderna ättika istället.
    Hoppas att röklukten försvinner. =)

• ashera

Be hyresvärden fixa det. De kanske kan byta ut garderoben på något sätt.

• Krila

Jag hyr i andra hand. Så jag kan nog inte ställaså mycket krav=/

• ikafika

Har du ventilation i garderoben? Om det är det och det är självdrag så kan det bli baksug så att det kommer in luft ist för dras ut om någon sitter och röker vid en köksfläkt tex.

Annars kan du måla garderoben invändigt med spärrvitt. Det tar bort lukten. 

• Krila

Ingen ventilation. Nu känner jag ingen lukt, skitskumt. Kan ju inte bara försvinna av sig själv

Vad kostar sån färg?

• ikafika

Hmm vet inte exakt vad den kostar. Vi köpte sådan till taken och det blev rätt dyrt men då gick det ju åt endel också. Till en liten garderob kan jag inte tänka mig att det blir så dyrt. Spärrvit är Nordsjös färg tror jag, det finns andra märken också och då heter det något annat. Man ska kunna måla över nikotinmissfärgningar och få bort röklukt med sådan färg.

• flanderz

Fukta en trasa m ättika o torka genom ordentligt, kläderna bör du under tiden hänga ut för vädring.

Svar på tråden Få bort röklukt i garderober?